Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Ia Hornesjö - 3 juli 2015 07:51

I går var det en del som skulle göras.  Kvällen innan hade vi fått veta att vår son och sonhustru skulle komma på besök ett par dagar och det kändes jättekul.

Men innan dess så skulle vi lämna in vår bil för service, handla mat till kvällen och ev. hinna med lite pälsvård av hundarna. Fick en liten lånebil så vi kunde komma hem från Löttorp, hade aldrig denna dag orkat gå dessa 5 km.

Det var varmt redan på morgonen och denna dag kände tydligen hundarna av detta också, de sov mycket, både Yra och Lycka som gillar att bada tog flera egna intiativ att gå och svalka sig i poolen. Ett tag låg Lycka i så länge att jag tänkte att det inte var bra för henne, men hon njuter så av att bara få simma runt, så hon fick bestämma själv.  Yra simmar inte i poolen utan går mer bara runt och doppar sig lite då och då..  Lurade i alla hundarna i alla fall så att de blev lite avkylda i värmen.

Klockan 12.30 så dök Per och Nasek upp, de hade åkt hemmifrån vid halv sju på morgonen och tagit det lugnt under vägen.

Gjorde några mackor och kaffe innan de satte igång med att plocka ur bilen.

Nasek var trött, hade nästan inte sovit något natten innan och ville lägga sig och vila lite.  Vid 14.30 åkte Lasse och jag in för att hämta ut vår nyservade bil och sen ville Lasse ta sig en liten middagstur.  Själv hoppade jag ner i poolen och hade det skönt och sedan la jag mig på madrassen och bara njöt av värmen och det skalpande ljudet under mig.

Innan middagen som vi ville ta lite sen denna varma kväll så tog vi n liten drink och melon.

 

Hundarna gillade besöket och höll sig nära oss hela tiden


Sen vill jag ju se mitt Glamour så även där blev det att jag gick in och de andra satt ute.

 

Det blev grillade lammspett till middag

och jordgubbar som vanligt till efterrätt-


Kvällen var hel underbar. Vi sköt lite med både gevär och pistol, men myggen var också med och gjorde pinan svår för Nasek, men med lite extra kläder på ben och armar så fungerade även detta.

 

Månen lyst starkt över hela Vedbyskog och jag var bara tvungen att ta en liten bild med mobilen.

Per och Nasek gav sig sedan ut på en liten fotovandring vid 22.30 tiden, men de bilderna har jag inte sett.

Dagen var perfekt.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards