Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Ia Hornesjö - 4 juli 2015 07:07

Även denna morgon var helt underbar. Började som vanligt med att hämta tidningen och sätta mig i lugn och ro för att läsa.

Per och Nasek hade bett om att få sova ut och det förstår jag att de behövde.  Vi hade som vanligt ätit tidigt så det blev att göra en liten frukost till gästerna när de hade stigit upp.  Satte mig på baksidan och pratade med dem medans de tillsammans med alla våra hundar satt och åt sin frukost.

När klockan närmade sig 11 så ville Per och Nasek ta sig en tur bort till Byrum, tanken var att de bara skulle gå till kalkbrotten.  Jag frågade Lasse efter att de hade börjat gå om vi inte skulle ta cyklarna och även vi ta oss till Byrums raukar.

Det hade hunnit ungefär halva sträckan när vi kom i fatt dem. När vi sedan kom ner till kalkbrotten så ville Lasse fortsätta fram till Byrums strandbad för att köpa något i kiosken.  Vi bestämde oss för detta och både gick och cyklade.

 

Jag stannade upp då och då och tog lite bilder med mobilen

 

När vi kom fram så var Lasse trött och ville direkt ha en dricka, själv hade jag med mig en ramlösa. Det blev även lite annat att tugga på.

 

Var ner mellan kalkstenarna och kollade efter småfisk och räkor.

Sen efter någon timme vandrade vi hemmåt igen.

Lasse och jag cyklade på och var hemma en bra stund innan Per och Nasek anlände, men det var jätteskönt att ha tagit denna mil idag.

Lasse slängde sig på sängen och sa att han var alldeles slut.  Själv tog jag ett topp och några simtag i poolen.

Det blev aldrig att vi tog ut någon bil denna dag, allt fanns hemma.

 

Lycka låg i nästan en timme i badet och när hon kom upp så var hon säkert både blöt och stel och torkade sig mot husväggen, Olga kollar vad hon håller på med.

 

Per kom ut med melon och alla hundarna flockades runt honom för att få sig en smakbit.

 

Att sedan lämna bitarna kvar på borde tyckte visst Yra var toppen, för jag vände mig inte om många minute innan jag insåg att denna lilla tjej satt mitt på bordet och melonskivorna var borta.

 

Åt en sen middag med grillad entrecote.

Satt ute bara till 21 denna kväll, sen ville både Lassse och Nasek in för att slippa myggen.

Själv hade jag gärna stannat ute hela natten.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards