Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Ia Hornesjö - 10 juli 2015 10:18

Idag kändes det riktigt bittert ute. Regnet piskade mot taket och min flytmadrass flög upp ur poolen och slog rakt in i

sovrumsfönstret i den hårda blåsten.  Lasse undrade om han skulle ta bilen och hämta tidningen, först sa jag nej, behöver cykla eller gå denna bit på morgonen för att komma igång, men insåg att jag lika gärna kunde ta över frukosten och låta Lasse hämta tidningen.

Eftersom det bara var 10 grader och jag inte direkt kände för att gå ut och hitta på något så ställde jag mig i köket för att

att vara på fläsket och potatisen som fanns kvar sedan gårdagens kroppkakskok.

 

Det börjde lukta gott i köket och efter denna timme så var Lufsan färdig, men vem kan äta lunch redan nu, inte vi i alla fall utan den fick stå och dra in alla goda smaker någon timme.

Klockan var 10.00 och nu hade även solen börjat visa sig och temperaturen ökat till 14,6 grader, så jag bestämde mig för att ta en ordentlig promenad med ett par av hundarna. Gick ner i skogen för att kolla om det fanns några blåbär och det fanns det. Plockade inga denna dag men kommer nog att gå ner och plocka lite till en lördagspaj.

Åkte in och handlade och jag ville inte åka hem direkt utan det blev en tur upp till Valles för att jag måste ha mig ett par långbyxor.

Hem igen och så blev det den efterlängtade lunchen

 

Hade ingen som helst lust denna dag att vara ute, så jag bänkade mig framför TV:n och kollade på en gammal film fram till klockan 16,00. Bestämde mig för att göra något jag inte brukar, sova middag. Sov fakttiskt en hel timme. Sen

blev det TV igen och när Glamour var slut så blev det middagsdags

 

Det var gott, men jag ska väl erkänna att det inte var så lätt att få i mig denna mat, var nog alldeles för mätt sedan lunchen.

Så blev det TV igen men när klockan var 21.00 så måste jag bara ut och sträcka på benen, tog kameran med mig, men det blev bara tomten jag var på

 

När klockan var 21.30 så blev det åter en film fram till klockan 23.30 och sen så var det god natt för mig.


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards