Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Ia Hornesjö - 11 juli 2015 07:36

Vaknade av att Nellie puffade på mig och ville gå ut, klockan var bara 05.25 men vad sjutton behöver hon ut så kan ju inte klockan bestämma detta.  Även Yra passade på att gå ut med sin mamma.  Sally satte sig vid dörren och kollade om det var väder att gå ut i och så tog även hon ett kliv över tröskeln.

Lasse tyckte det var lika bra att låta alla gå ut nu när vi ändå var uppe.  Efter att vi släppt in alla hundar igen så kröp jag ner under täcket igen och låg och lyssnade på radion fram till sjunyheterna.  Sen klev jag äntligen upp denna morgon.

Lasse berättade om en dröm han hade haft och själv tyckte han att den var rätt kul, jag ville inte höra slutet, det knöt sig i min mage när han berättade, denna dröm betyder för mig att vi sk få ett tråkigt besked och detta var inget jag ville höra om.

Tog med mig 'Yra ner till postlådan och träffade där en av mina valpköpare som har en liten Elsa, de hade även köpt en ny liten valp en korthårig collie.  Vi bestämde att jag ska följa med dem på en promenad på morgonen.  Fick även Ölandsbladet att Vickan som kör tidningar.  Hade nästan glömt bort Lasses dröm efter allt detta och när jag kom hem så var det jag som berättade vad som hade hänt.

Vi ställde oss i solen och började trimma på våra hundar

 

Jag skulle in och hämta en trimmaskin och såg att jag hade fått ett meddelande. Läste och läste och där kom det, det tråkiga som jag nästan hade på känn. Min fina faster hade blivit sämre och låg nu på intensiven.

Vi fortsatte med trimningen och jag försökte slå bort tanken på min faster.

 

När vi hade trimmat färdigt så gjorde jag några crepes av pannkakorna som fanns kvar.  Solen sken och det var riktigt varmt ute.

Även våra hundar tyckte nog att vädret var toppen för alla var helt vilda och sprang fram och tillbaka och tog sig ett dopp

     

Det är så roligt att se dem och att de kan ta egna intiativ till detta. Förut har vi haft en sådan hög hundpool att jag har fått lyfta i och ur hundarna, men nu väljer de helt och hållet själva när de ska i och ur.

 

Mindre kul att det ju att få de dygnblöta hundarna i våra utemöbler, men håller värmen i sig så kommer de väl att torka i solen.

Jag ställde mig och rökt räkor medan Lasse tog sin lilla tupplur.

När han vaknade var det dags för hundarnas mat, de får detta mål utslängt i gräset så att de kan jobba lite

 

Solen sken fortfarande när det var dags för oss att äta vår middag

 

Efter denna middag satt jag och pratade med min pappa i telefon om det tråkiga som hade hänt under dagen.

De hade i alla fall varit till sjukhuset och kunnat prata med min faster och pappa hade berättat den massa bra saker.

  

Gick in och gjorde varsin whisky till Lasse och mig, inte något som är vanligt hos oss. men just i kväll efter dagens samtal så kändes det som om det behövdes.

Men som jag alltid säger, så länge det finns liv finns det hopp.

När vi pratat färdigt så spelade Lasse och jag lite kort innan vi gick in för att se lite på TV.

I morgon är en ny dag och då får vi besök att ett litet barnbarn till Nellie.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards