Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Ia Hornesjö - 13 juli 2015 06:08

Idag kändes det skönt att stiga upp ur sängen fast jag hade haft svårt att somna.  Gick in och la mig i mitt datarum för att slippa ha hundar i sängen vid 2-tiden på natten och sen sov jag skönt.

Upp som vanligt i ottan och på söndagar kommer tidningen lite senare så det är ingen idé att ge mig iväg till postlådan förrän efter frukosten.  När jag kom tillbaka så ställde jag mig i köket och plockade fram allt till en kladdkaka, mina tankar var nog inte riktigt vid kakan utan dessa hade jag på min faster och hennes tillstånd. Smälte smöret och blandade ihop alla torra ingredienser, kände att något var fel, men vad sjutton var det. Helt plötsligt går det upp för mig att jag har ju även blandat i sockret och äggen ligger kvar på bänken.  Hela smeten var färdigblandad och där låg nästan det viktigste kvar. Jaja ibland får man improvisera och jag vispade ihop äggen och hällde i den redan klara smeten. Satte elvispen i skålen och började vispa, men nu hände nästa fel, vispen gick  av och for upp ur skålen med en massa chokladstänk över halva köket. Nu fick jag lägga allt åt sidan för att städa istället.  Ställde i alla fall in denna smet i ugnen och tänkte det får bära eller brista. Kakan såg bra ut när den kom ur ugnen, så nu var det bara smaken och det fick vi vänta på tills vi fick vårt besök på eftermiddagen

  Vi tog även idag varsin hund på trimbordet och det blev Nemo och Nellie.

 

Nemo njuter som vanligt av att bli ompysslad.

När hundarna var klara så blev det en tur till Löttorp och även till Byxelkrok för Lasse skulle köpa färg till huset.

Vädret höll sig bra och vid 15-tiden kom besöket. Upptäckte direkt att vi kände igen dessa två och det visade sig att vi hade talats vid på marknaden i Byxelkrok för ett par år sedan och då hade jag fått veta att deras lilla söta cocker var från Eva på Milovi´s.

Nu har de även köpt en liten valp av Silla på Twitchers och denna valp är helt efter våra linjer så de tyckte att det var kul att få träffa oss.

 

Båda deras hundar blev lite skraja när alla våra hundare ville hälsa dem välkomna. Deras äldre tik högg sig tätt intill sin matte, men lilla Vilma blev mer och mer taggad och snart var hon igång och lekte med Yra.

   

Hett gick det till och kul hade de medan vi fikade och åt min som jag trodde misslyckade kladdkaka, men det var nog en av de bästa jag gjort och den fick godkänt av våra gäster.

 

Dessa två godingar var det som var här igår. Vilma till vänster och Mitcha till höger. Jag trimmade även lite på Vilma för hon såg ut som om hon hade en massa hår i hela ansiktet, hon blev så söt när detta försvann och lite fick jag ta på öronen, men helst vill matte och husse ha dessa helt hårbeklädda

När de hade åkt hem så var klockan närmare halv sex och jag började med maten, eller rättare sagt var det Lasse som stod vid grillen och gjorde jobbet

   


Så var även denna dag slut och som vanligt avslutades den med en film framför TV.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards