Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

onsdag och sista kvällen på torpet för denna gång

Av Ia Hornesjö - 22 juli 2015 20:07

Nej så farligt är det inte, vi kommer snart tillbaka till vårt paradis. men det kommer att ta ca 2 veckor. måste hem till storstaden för att klippa gräs och vara med på flera födelsedagar och även dop av vårt lilla barnbarnsbarn.

Morgonen gick i sakta gemak denna morgon. Först fruktost och sedan blev det att jag satte mig och kollade på Glamour på Tv 4 play.  Men sen tog jag cykeln och åkte ner för att hämta tidningen.  Mötte ett par som direkt sa "va är du inte lite sen idag", jo det var jag och berättade varför.

Lasse målade lite på huset och sedan skulle vi åka upp till Byxelkrok för att köpa mer färg. Denna färg har vi ju använt i alla år och det bästa med denna har varit att det är en färg som inte skulle utgå.. men idag fanns det ingen stugröd som vi skulle ha, tänkte då att vi åker till Löttorp istället, fast de är 100 kr dyrare per burk. men inte fanns den där heller och vi fick veta att de hade lagt av med denna färg, så nu finns det bara gult kvar.  Men vi vill ju ha vårt röda hus. så i morgon när vi är i Stockholm så ska jag komma om denna färg finns kvar någonstans.

När vi kom hem så packade jag ihop mina örter som jag hade fått lov att lämna hos Mona medan vi är i Stockholm.

Satt hos henne och snackade i 1.5 timme och det var så skönt att få fly hemmet ett tag och bara bry mig om mig själv.

Väl hemma igen satte jag hörlurarna på öronen och satte mig i solen för att lyssna klart på min bok. Lasse slumrade i solen.  Sen var det dax för att sätta igång med maten. 

 

Lasse skötte grillen som vanligt

Vi åt och hade hundarna runt oss. men   nog var Lycka lite väl närgången denna kväll.

Sen blev det jordgubbar med vispgrädde till efterrätt

Sen var det bara att börja fundera ut vad som man måste ha med sig hem för dessa 14 dagara.

Denna blogg blir nu vilande tills vi kommer tillbaka till Öland omkring den 6 augusti.

De som vill följa mig fortfarande på bloggen är välkomna att göra detta på Sund och glad.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards