Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Ia Hornesjö - 22 augusti 2015 21:14

Ja även denna dag bestämde vi oss för att fortsätta med tapetseringen. Lika bra att få det mesta klart nu.

   

Sen var klockan redan 12,00 och vi skulle till ATG och sedan till Löttorp för att handla middagsmat.

Tog en tur upp till Böda Sand

 

Det var så mycket bilar på P-platsen när vi kom så vi undrade var alla var denna dag.

Satte oss ner och tog en fika och snart så var vi mitt inne i ett bröllop. Det var så fint med två brudar denna dag.

Sen fortsatte vi hemåt till värmen i skogen.

 

Våra hundar bada mycket dessa dagar, både på gott och ont, alla tovor som blir efter alla bad är ju inte så roliga, men huvudsaken är att hundarna gillar detta.

Hade gjort en film, men den verkar inte kunna sättas in här i bloggen.

Så kom då kvällen och ikväll fick det bli lite tacos.

 

Hundarna var som vanligt med oss och det var fullt ös på dem alla. Nemo tog denna kväll över Qlings jobb att göra Opus fin i öronen'

  '

 

Kvällen var underbart fin med alla färger och slappande hundar.

Avslutar denna blogg tidigt ikväll och sätter mig nu till ro framför TV:n

Ia 

Av Ia Hornesjö - 22 augusti 2015 07:15

Idag hade vi redan när vi vaknat bestämt oss för att börja tapetsera. Köpte taperer redan i påskas när vi var här, men har inte haft tid att börja.

Så direkt efter att vi ätit, jag varit och hämtat tidningen och hundarna fått sin mat så stängde vi in oss i storstugan och satte igång.

 

Det blev att jobba i 4 timmar i ett sträck och snyggare och snyggare blev det i rummet. När långsidan var klar (klart är det inte förrän till våren då lister och socklar kommer på plats) så ställde vi tillbaka möblerna.

Jag kom sedan på att vi ska flytta hela bokhyllan till denna sida, men det får bli i morgon efter att all tapetsering är färdig.

Lite lunch kände vi för nu.

 

Sen blev det bara en snabb tur till ATG och Löttorp. Tog en tur in till Kupan och de hade fått in flera fina porsinsdockor. Har ju några redan så jag var bara tvungen att köpa en liten flicka att sätta i soffan.

Sen blev det en middagslur för Lasse och ett dopp och lite vila i poolen för mig innan vi gav hundarna sin mat och jag påbörjade middagen

 

Det blev som synes salla även denna kväll, men gott var det.

Sally är pigg och allert men fortfarande väldigt snorig. Det verkar ta lika lång tid för både mig och henne att bli riktigt friska igen.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards