Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Ia Hornesjö - 23 augusti 2015 23:00

Natten till idag har Lasse mått illa och det var nog mitt fel.  Jag köper nästan aldrig chips, blir det något kvällsmys så handlar det alltid om ostbågar, något som inte Lasse gillar. Så igår när vi var inne och handlade så blev jag lite sugen på något riktigt salt och hittade bland Estrellas chipspåsar något som passade mig, lite extra kraftiga med creme fraich och grön paprika.

Lasse köpte jordnötter till sig själv.  När vi satte oss framför TV:n så tog jag fram min påse och Lasse sina jordnötter tillsammans med en liten lätt drink.  Såg att Lasse även åt av mina chips och tänkte "han säger ju att han inte mår bra av grön paprika", men han är ju vuxen och ser vad han äter.  Gillade dem gjorde han också, själv åt jag kanske fem chips men det blev fler för gubben.   Men det satte sina spår, han fick ont i magen och mådde sjyvis hela natten.

Men nu är det morgon och han är på benen i alla fall och efter att vi har ätit, utfodrat hundarna och kanske gjort något mer så bär det av till Kalmar för att besöka Rusta och inhandla färg till väggen.

 


 

 

 

 

 

 

Gick en runda på tomten och kollade vilka lampor som inte lyste längre, hade köpt 10 nya idag som ska bytas ut i morgon.

Månen lyste så fint men den var bara lite mer en halv. Skulle ha tagit en bild på denna men det glömdes bort.

Gjorde en ny hunddekal att sätta på trädet vi vår infart, där satte jag också upp två nya solcellslampor, men det var bara den ena som lyste, så vi får väl se ikväll om den kanske inte hade hunnit ladda upp sig.

I morgon är det vardag igen och en del saker på agendan.

Ia




Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards