Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

En helt vanlig måndag

Av Ia Hornesjö - 25 augusti 2015 08:03

Dagen började precis som vanligt här hos oss. Hundar, frukost hämta tidningen och sen var det bara att sätta igång.

Lasse började direkt med att måla dörren in till mitt lilla datarum.

 

Den blev mycket snyggare nu, tycker i alla fall jag.

Själv tog jag tag i hundarnas päls. Började med Yra som hela tiden får tovor efter sitt badande. Hon är inte heller den

lättaste på trimbordet, ska hela tiden vara med och se vad jag gör med verktygen och kan då inte stå stilla.

Nellie stod och hoppade vid bordet och ville upp så det fick bli hon som jag tog efter Yra. Det var mest ansiktet, öron och hals och lite tovutredning.

Även Qling ville upp så jag tog det som var viktigast på honom och han blev riktigt bra, ren och fin såg han ut också denna dag.

Sen var det Nemos tur, han är ju lättast för han bara står och njuter hela tiden..

Jag var rätt mör i kroppen efter de timmar som detta tog och var tvungen att göra något för att inte stelna till. Plockade lite björnbär och hade tänkt att gå in och göra en paj, men avstod detta.

Tog i stället och bytte ut alla lampor som jag kvällen innan hade sett inte lyste.

 

Bytte även dessa till svarta i stället som jag tyckte passade bättre mot trädet.

Sen blev det tid för lite lunch och det fick bli rester från gårdagen.

 

Nu gjorde vi ett avbrott och åkte in till Löttorp för att handla lite mat.

Killarna var med oss i bilen och vi hade tänkt åka iväg med dem någonstans, men bestämde oss för att istället åka hem och ta en runda med dem på hemmplan. Vi släppte ut hundarna i bilen och när Opus ser att jag tar fram kopplena så blir han så lycklig och börjar springa upp mot alvaret, tyvärr hör han ju inget och det spelade inte någon roll hur mycket jag en ropade, han viftade bara glatt på svansen och fortsatte i sin riktning. Vi tog de andra i koppel och försökte få Opus att se att vi gick åt ett annat håll. Det tog ett bra tag innan han kom tillbaka och blev kopplad. Det jag var mest rädd för var att han skulle dra ner till sjön för då hade vi nog aldrig fått upp honom igen.

Vi tog en tur ner till Monas tomt och vattnade hennes blommor.

När vi kom tillbaka till tomten så hoppade Qling och Nemo direkt i badet. Släppte ut tjejerna som även de passade på att bada.

  



 

Jo att hundarna badar är väl helt okej, men Qling kan inte låta bli att efter badet gräva gropar i sanden och rulla runt och bli helt genomskitig, så där var den rena fina vita pälsen helt plötsligt brun igen.

Medan Lasse tog sin vilopaus innan fyra så satt jag mest bara och tog det lugnt och även hundarna var helt utslagna i värmen.

Jag förberedde middagen för idag ville jag äta lite tidigare än vanligt. Sen se på Glamour och sedan spela lite Möllky.

 

Nej någon Mölkky blev det inte heller denna kväll utan som vanligt lite kortspel. Tänkte säga till grannen att komma ner och spela lite, men det var alldeles svart i hans hus. Bilen stod hemma men han hade tydligen lagt sig tidigt efter sina rundor på golfbanan.

    

Kvällen blev bra, hittade en film på TV-film kanalen som passade både mig och Lasse. Den var slut strax före

halv tolv och jag gjorde mig färdig för sängen. Hann lyssna lite på Karlavagnen innan jag somnade.

I morgon är en ny dag

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards