Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Ia Hornesjö - 27 augusti 2015 22:00

I dag är det grått ute, inte en blå strimma syns på himlen. Men redan 18 grader klockan 07.00 säger ju att det i alla fall inte blir en kylig dag.

Inte var himlen grå speciellt länge, redan när jag var på väg tillbaka från postlådan så började molnen skingra sig och solen tittade fram.

Bestämde mig för att ta med mig hundarna upp till alvaret och låta dem springa av sig. Men innan så rörde jag ihop smeten till en kladdkaka, måste ju ha något att bjuda på när det kommer oväntat besök. Riktigt oväntat är det inte för vi fick kontakt i går via FB och när de nu övernattade i en stuga inte alls långt från oss så måste vi ju får träffas på riktigt.

Vi bestämde att vi skulle träffas här hemma hos oss vid 10-tiden.

 

Opus som jag måste ha i koppel eftersom han inte hör fick han gå upp med mig ensam först av alla.

 

Rovfågeln som oftast sitter och kollar mig när jag cyklar ner till brevlådan höll sig ovanför oss hela tiden. Visst är den vacker men det känns lite olustigt när den dyker mot oss.

 

Lycka var som vanligt salig över att få springa runt på alvaret. Jag var lite osäker på om jag skulle släppa Sally eftersom hon inte heller hör till hundar procent. men hon kollade in oss hela tiden så det var helt okej

 

Vädret var helt underbart och det passade ju bra denna dag när vi skulle få besök av 6 helt nya hundar .

 

Lasse som inte hade varit med på vår promenad skulle nu bara hämta ett koppel till Nemo och gå en runda med honom. Jag tycker att han behöver mer koppelträning. Naturligtvis var alla med och skulle helst följa med en gång till.

     

Så kom min FB vän Patricia med sin sambo Peter och deras 6 hundar . Det blev en del luktande på varandra men inget gruff.  Hade tagit bort Nemo och Opus eftersom jag kände mig lite orolig för att det skulle bli så många hanar, men märkte snart att detta hade jag inte alls behövt göra.

Men jag glömde helt enkelt bort dessa två som troligen inte brydde sig så mycket om att de inte fick vara med bland de andra 12 hundarna.

 

Klart att vi måste ha ett gruppfoto på alla hundarna. Det roliga var att när vi sa till dem så satte de sig i sina respektivet flock. Men alla dessa är rätt vana att fatta vad kameran betyder, så det gick lätt att få lite bilder.

 

Du brorsan, undrar vad de tänkte på när de glömde oss, tror jag Nemo säger till Opus.

När de hade åkt så ville Lasse iväg till Färjestaden, men jag hade absolut inte lust att åka så långt denna dag, men till Borgholm för att köpa nya trisslotter var jag med på. De sista vi köpte i Löttorp var det bara 2x30 kr i vinst på 20 lotter, så nu måste vi prova på något annat

 

Kajorna var väldigt närgångna och skulle promt fram till hundarna när de satt och väntade på husse utanför tobaksaffären. Men de brydde sig inte ett dugg, de bara väntade på att husse skulle komma ut igen.

 

Ja ja, nya skor behöver man ju alltid och dessa fick duga.

När vi kom hem satte det en lapp på dörren där det stod att Danne hade varit här och fixat vår toalett i lillstugan. Tur att vi hade dörren upplåst, för annars hade det blivit ett besök för honom som inte hade givit något. Men nu håller vi tummarna för att den ska vara okej, ifall någon vill bo i stugan,

Sen så hade jag bestämt mig för att ta en timme med Olgas päls.  När timmen hade gått så började det blåsa ordentligt och jag plockade in alla hundarna.

Känner att jag måste ta minst en timme varje dag nu med de fyra som ska med på utställningen.

Klockan fem var det återigen en stor sol på himlen och jag kunde börja förbereda middagen som idag fick bli en enkel grillad hamburgare.

 

Det var bara colan som fattades för att man skulle känna sig väldigt amerikansk. Men denna dryck är aldrig något vi dricker till middag.

Så var kvällen här och det skulle ha blivit lite TV-tittande, visst kollade jag  på denna med ett öga, men vad det egentligen handlade om har jag ingen aning om. Så nu går jag och lägger mig i stället fast klockan bara är 22.00

God natt

I morgon är en ny dag och då väntas det regn.

Ia




  



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards