Alla inlägg den 9 september 2015

Av Ia Hornesjö - 9 september 2015 07:01

   Morgonen var lite kall men ändå mycket vacker som den oftast är på denna Ö.

Tog cykeln ner till brevlådan för sista gången denna sommar, för att hämta tidningen. Hälsade på våra tjurar som följde mig intresserade med blicken.

Sen var det bara att sätta igång, våra stora tunga, möbler började jag med medan Lasse tog sig anna annat. Men jag klarade inte allt själv utan vi fick hjälpas åt en del.  När vi var klara med detta plock och städ på tomten så var det dax för  poolen att få på sig ett täcke inför vintern.  Det är rätt otympligt jobb och det tar på både krafterna och armarna, men det gick rätt fort och blev bra.

Sen hade tiden bra runnit i väg och klockan var redan halv 1 och det sög i tarmen, men något att sätta tänderna i hade jag inte hemma, det fick bli en tur till macken för en grillad korv.

Vi handlade på vägen hem och även detta blev inte så mycket, bara det nödvändigaste för att få något i magen denna kväll.

Det var en helt otroligt vacker dag och solen värmde. 

Lasse ville ta sig en liten vila och jag satt kvar ute tills hundarna skulle få sin mat.

Sen satte vi oss igen vid det enda bord som fanns kvar denna dag och slöade lite. Såg att vår granne Rojne kom från skogen tillsammans med sin hund så jag vinkade in honom för att prata lite.

 

Sen blev det middag och det var enkelt denna kväll med en lasagne från Dafgård som jag bara ställde i ugnen i ca

50 minuter. Det fick bli lättöl till denna,

 

Satte oss sedan till rätta för att se på TV .

När fotbollen började så gick jag och la mig i ett alldeles för varm rum med sängen full av hundar. Lyssnade på radio och hoppades väl in i det sista att det skulle bli lite mer än ett mål för Sverige.

I morgon är en ny dag och vi ska bege oss efter att ha fyllt både bil och släp.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards