Alla inlägg under juni 2016

Av Ia Hornesjö - 30 juni 2016 09:17


Vaknade vid tretiden och låg vaken fram till klockan nästan var fem, jag att jag säger nästan var för att jag kollade på klockan 04.50 och tänkte att nu ska jag lyssna på hur många slag klockan slår. Var inte helt säker på att jag hade ställt den rätt. Men jag hörde aldrig klockan utan måste ha somnat om och vaknade när klockan nästan var halv sju.

Regnet hade upphört och solen sken, men min cykelsadel var dyblöt, men jag orkade inte vända in igen och tänkte att vad spelar en blöt häck för roll.

 

Glömde ju helt bort brevlådan i går eftermiddag så det blev en del att ta hem denna morgon.

Ölandsbladet och DN men även post och ett paket till Lasse som han hade beställt från VitaPro. Allt måste han prova för att bli av med sin värkande kropp.

Jag började duka ute för vår frukost och först på plats var Qling som alltid villl ha översyn.

 

Här uppe ser han allt som finns på bordet.

 

Så var även denna morgonstund kommen och jag satte mig ner och läste min morgonroman innan jag började dagen med lite pyssel på tomten.

Även utanför tomten för jag monterade min lilla kamera på cykelstyret och måste ju naturligtvis ut och prova denna. Hundarna var nyfikna på vad jag höll på med.


  Sen cyklade jag iväg för att kolla in vilka som hade kommit ner till sina hus.

Var ute och cyklade i ca 15 minuter


  När jag kom tillbaka så stod hundarna fortfarande och undrade var jag var.

Det blev rätt mycket jobb vid min nya plantering och naturligtvis var även hundarna med mig

 

Vi hade köpt en ny brännare till vår gasolgrill för den slutade att fungera när vi var här i maj
idag var det dax för Lasse att kolla om den nya fungerade

 

Att göra något är inte lätt hos oss, för alltid ska våra hundar vara med och kolla vad som händer.

Inte fungerade den heller när allt var fixat och det var ju inte så kul, Lasse funderade då på om det kunde vara själva regulatorn, så vi åkte och köpte en ny sådan och efter att Lasse hade satt dit den så fungerade grillen igen.

Vädret har idag varit växlande, ena minuten har det var kallt och nästa så varmt så man knappt kunde andas, ett par små regnstänk har det också kommit.

Middagen denna dag var rester från gårdagen men med lite gräddfil och majonäs så blev det en annan rätt med fläskkarren.

 

Gott var det i alla fall.

Avslutade kvällen med lite kortspel innan vi gick in för att kolla på TV.

Ia

Av Ia Hornesjö - 30 juni 2016 08:42

Natten var bra, men jag frös. Orkade inte bädda sängen i går kväll utan la mig ovanpå med bara överkastet som täcke. Kanske bättre att frysa än att svettas.

Medan Lasse ställde sig i köket och fixade frukost så tog jag cykeln till brevlådan.

 

Allt hade klaffat bra, tidningen hade kommit som den skulle. Nu får vi se om även posten

kommer hit, det återstår att se i eftermiddag.

 

Frukosten blev lite större än vad den brukar, vi hade ju inte ätit vår matsäck på vägen ner så även den fick bli uppäten denna morgon i stället.

 

Detta är sommar för mig, att sätta mig i lung och ro och läsa.

 

Lite jobb måste jag ju även göra och att rensa bland ett övervuxet trädgårdsland är väl inte min starkaste sida, men tyvärr ett måste om vi ska få några grönsaker. Jag sådde ju dessa innan

vi åkte hem i maj och det blev så tätt, men trodde nog aldrig att det skulle komma så mycket som det hade gjort.

 

När vi var på väg hem från Löttorp så blev jag jättesugen på Martini, så jag sat att när vi kommer hem så ska jag bjuda på en, vilket jag gjorde.

Dagen gick jättefort och snart närmade sig klockan 18.00 och det började suga lite i magen.

Jag gick in och gjorde iordning det som skulle vara till vår grillade mat. Lasse fick som vanligt sköta grillen.

   

Så var även denna dag snart till ända och vi bäddade vår säng inför natten.

När vi gick och la oss så smattrade det härligt på taket av regnet.

I morgon skiner säkert solen igen.

Ia

Av Ia Hornesjö - 28 juni 2016 06:55

 Gick upp klockan fyra i morse. Allt var packat och klart så det skulle bara in i bilen. Hade planerat att komma i väg senast fem men klockan hann bli sex.

Skulle ha tankat i går men  det glömdes bort så det bkev en tur till Fittja innan vi car på väg. Klockan var 06 22 när vi körde ut från Södertälje så det kändes som en vanlig morgonrusning

Stod i valet mellan att åka över Strängnäs eller våga chansa på E4 söder ut och var glad att vi valde rätt.

               

Så var denna första dag på torpet till ända.  I morgon är en ny dag och då hoppas jag kunna ta cykeln till brevlådan.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards