Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 4 juli 2016 07:07

Vaknade även denna morgon tidigt, inatt ska jag inte klaga på värmen, nej nästan lite kyligt i sovrummet, men skönt.

Att jag vaknade tidigt kunde ju denna natt bero på att jag knöt mig extra tidigt också, orkade bara inte se alla Franska målen, så när det var 3-0 så sa jag god natt.

Solen skiner i alla fall idag, men det är ingen sommarvärme, så jag har satt på mig min träningsoverall inför cyklingen till brevlådan.

Men ändrade mig i sista sekunden och frågad Yra om hon ville följa med på en promenad istället till postlådan och det är hon ju aldrig sen att säga nej till.

När jag kom hem stod bordet dukat.

 

Efter att denna frukost var slut så bestämde jag mig för att ta en promenad till och då fick det bli med Qling

 

Han blir så glad när vi gör något tillsammans och den lilla svansen viftar hela tiden.

När vi kom tillbaka hem igen så hade jag lite nya projekt på gång. Satt igång att plocka ut alla mina loppisgrejor ur husvagnen. Har en massa 50-60 tals saker som jag nu i flera år har tänkt sätta ut på annons med det blir aldrig av. Nu vet jag att varje onsdag hela denna månad är det bakluckeloppis i Löttorp och kanske jag skulle ta mig i kragen och ställa mig där med mina saker.

När jag höll på med detta så kom regnet och det var bara att slänga en presening över sakerna och då främst äver alla lampor.

Lasse ville iväg och tanka så jag avslutade mitt jobb och gjorde mig i ordning för en tur till Löttorp.

Hem igen och då var Lasse hungrig. Själv är jag sällan sugen så där mitt på dagen men en macka går väl alltid ner

  '

Riktig gott var det med denna macka.

Lasse ville nu ta en liten paus och vila, själv satte jag mig också ner i en solstol, men snart så kom regnet igen och jag packade ihop dynor och gick in och satte mig framför TV-n och kollade på Det okända.

När klockan var 17 så regnade det fortfarande men jag ville till brevlådan för att se om det hade kommit någon post. Tog cykeln och trampade på, men ingen post i lådan.

Vid 18-tiden blev det middag vid grillen

 

Denna korv blev vi förtjusta i när vi var här till Kristi himmelfärd och idag hade jag tur för det fanns bara ett paket kvar och det tog jag.

Tog en runda till med cykeln till brevlådan efter middagen för att kolla om posten nu hade kommit, men det var bara en massa reklam och inget väntat brev.

Så fortsatte kvällen i TV soffan tillsammans med våra hundar.

 

Alla är så nöjda när de får krypa upp nära oss. Qling var nog lite sur för han fick inte sitte i fotöljen tillsammans med husse, han tog för stor plats tyckte Lasse. Men det gick ju bra att sova på golvet också.

Kollade lite på Lotta på Liseberg, men när klockan var 22.00 så var det dags för hundarnas sista pink och sedan la jag mig i sängen för att lyssna på Karlavagnen, men ämnet denna kväll var inget för mig.

Somnade nog ganska så omgående.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards