Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 5 juli 2016 17:12

I morse vaknade jag vid 6-tiden, helt okej tycker jag. Upp och hoppa, tyckte att det var kallt ute så jag tog på mig en tröja när jag cyklade till brevlådan. Mötte en granne som även hon hade varit till brevlådan, hon hade bara ett linne på sig och jag säger "men fryser du inte", jo säger hon, men vädret är så växlande så man vet ju inte vad man ska ta på sig

Hem till en dukat frukostbord, naturligtvis ute, för det är ju jag som säger att sitta inne gör man inte på sommare, men jisses vad jag frös om mina bara ben.

 

Hundarna var hungriga fast jag hade slängt ut lite mat till dem på marken för att vi skulle få äta i fred, men nu började de tröttna på att inte få komma in och få sin mat i skålar.

 

Söta Olga satt så fint och väntade medan jag tog in alla de andra hundarna, för i dag hade jag lovat henne lite egentid med mig.


  Vad lycklig hon var och helst ville hon vara nära mig hela tiden.

Hem igen och jag började med min husvagn och allt som finns där inne. Tre stora säckar fick jag ihop som ska till återvinningen

 

Mycket finns det kvar som jag bara inte kan kasta, det blir nog en loppis istället.

När jag inte orkade mer så lämnde jag allt och då ville ju inte hundarna heller vara kvar där ensamma. Så de förflyttade sig upp till uteplatsen där Lasse jobbade med ett räcke

 

Lasse skulle bara hämta mer virke för att kunna fortsätta, men det blev ett avbrott istället

 

Klart att han inte kunde flytta dessa fina paddor.

Lasse hade även tvättat så han passade på att hänga tvätt innan vi åkte iväg till Löttorp för att handla lite.  Egentligen ville Lasse upp till Böda och köpa glass, men eftersom man inte riktigt visste hur vädret skulle bli så tyckte jag att det var en dum idé.

 

Inte kul för ägaren av butiken.  Men nu fanns det ju ialla fall vittnen till denna händelse.

Hem för att packa upp våra nya solstolar

  

Lasse tyckte nog att den var skön för snart så snarkade han. Men vaknade till och sa att han skulle gå in och lägga sig en timme.

Själv satte jag igång med att steka köttfärs till kvällen middag.

  

Nu skulle denna bara stå och sjuda fram till middagen så att alla kryddor gick in i maten .

När klockan var ca 18.30 så var det dags att äta. Tyvärr så tyckte Lasse att det var kallt och ville sitta inne, men okej, maten var ju god och det spelade inte så stor roll var vi satt

  '

Kanske jag skulle gömma mina vinglas och inte berätta vad vi dricker till maten för då kanske jag blir återigen kallad för att dricka för mycket och skriva i berusat tillstånd. Men jag bjuder på detta och vi tar oss varsitt glas till maten och mår bra och jag hoppas ingen annan har med det att göra.

Nu är klockan halv 8 och jag ska sätta mig till ro och kolla på "halv 8 hos mig", sen blir det skansen kväll, så mer hinner jag inte skriva utan säger redan nu, vi syns i morgon.

Ia





Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards