Alla inlägg den 10 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 10 juli 2016 09:52

Idag var jag seg, vaknade redan vid halv fem men somnade om och gick inte ur sängen förren efter halv åtta.

Tyckte till och med att det var lite kyligt i sovrummet och kanske var det för att det var en mulen morgon.

Det blev både frukost för oss och för hundarna innan jag tog cykeln till brevlådan.

 

Har i flera dagar bett Lasse att stanna till så att jag kunde ta en bild av de vackra vägkanterna som just nu blommar för fullt. Men aldrig att han gör som jag vill, så idag tog jag ialla fall en bild med min mobil på vägen från brevlådan.

Det blåser rätt häftig denna dag, så något bad eller solande blir det troligen inte.

Lite blåst har det varit hela dagen, men solen har varit framme och det har varit en helt okej sommardag.

Jag satte upp mitt utställnigstält på baksidan för att de skulle få lufta sig ordentligt, hundarna var som vanligt med och tyckte nog att detta var en bra plats att få lägga sig i.

Handla behövde jag inte denna dag för jag hade korv hemma och det skulle få räcka till middagen. Men lite måste vi ju åka hemmifrån så det blev en tur upp till Böda Sand och idag var det allt annat än folktomt. Vi hade med oss några hundar så att de fick komma bort från tomten och se lite folk.

Hem igen och jobbade lite på tomten.

Idag kom det hyresgäster till Tyskarnas hus och de hade hund med sig, så nu hoppas jag att mina sköter sig och håller truten, men tyvärr är det inte så lätt, för de måste hela tiden skälla när det händer något nytt, nu blir det ju inga längre stunder, det blir kanske 1-2 minuter varje gång, men klart att det hörs när det är sex stycken som ger hals.

När jag stod och lagade middag så kom vår gulliga hare på besök

 

Den är alltid på vår baksida och verkar även vara under huset, hoppas inte att hon har ungar där, men våra hundar har inte brytt sig om denna hare, så det är ju alltid skönt.

 

Ja ja, det var väl ingen speciell söndagsmiddag denna dag, men vad sjutton har dagarna för betydelse.

Efter maten så blev det lite kortspel.

Men nu tänker jag bänka mig framför TV:n resten av kvällen

Ia


Av Ia Hornesjö - 10 juli 2016 08:18

Idag var det ett underbart väder igen, riktig högsommar

Vi passade på att göra flera saker på en gång när vi var på väg till Marknaden.

Först in i Löttorp till bankomaten, Lasse ville ha lite kontanter ifall han skulle hitta något roligt på denna marknad. Sen in på systemet för en flaska rött som vi skulle ha med oss till Mona-

Sen en tur till macken för att spela på hästar.

 

Mycket bilar var det på parkeringen men sen var det inte mycket mer att se. Men  vi hade med oss Qling och Yra och träffade flera cocker och även springer. Springerkillen var jättestor, han var 10 år och så lycklig som bara en springer kan vara, men Yra tyckte att han var jätteläsking när han med sin styrka skulle visa sin glädje, Qling brydde sig inte så mycket. Han var mer intresserad av husse och matte som han fick en massa klappar av. Träffade även flera små barn som ville klappa våra hundar och Qling blir ju så lycklig att han ska sätta sig i knät på alla.

När vi ändå var ute och åkte så blev det en tur upp till Byxelkrok där vi träffade en bekant som har två cocker, de bodde där i sin husbil.

 

Hem för att sätta tänderna i något och framförallt få något att dricka i värmen.

Jag övervägde om jag skulle sätta mig i en solstol eller lägga mig i poolen, men det blev solstolen. Hundarna däremot var i flera gång och badade. Ja denna lilla hundpool är verkligen toppen, hundarna känner själv när de behöver svalkas av och tar då sina dopp.

Klockan 17 skulle vi vara hos Mona och bli bjudna på grillmiddag.

Så det blev en dusch vid halv fem och torkning av håret med hundfönen.

 

Det var som vanligt jättgott och massor att äta. Vi hade med oss en flaska vin och så hade jag gjort en grekisk sallad för att jag inte ville komma tomhänt dit och salladen gick åt, så det var ju roligt.


  Försökte mig på att ta lite småsnuttar med min lilla kamera, inte så bra men kul med lite rörliga bilder också. 

Kom hem vid 22-tiden och släppte ut hundarna. Började se en film, men kände vid 23-tiden att jag inte riktigt hängde med i filmen utan det var lika bra att gå och lägga sig.

God natt

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards