Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 16 juli 2016 07:23

Var lite seg när jag vaknade, men snart upp och hoppa igen och börja dagen.

Gick in och satte mig i mitt lilla rum där jag har datorn och började blogga. Rätt som det är hör jag

ett jäkla liv i huset och rusar ut för att kolla vad som händer. Olga hade gett sig på Nellie, något som har hänt en gång tidigare för många år sedan och då var det även då när det gällde något som låg på golvet och Olga var skendräktig. Vad det var som utlöste detta vet jag inte, men det var inte lätt att styra detta när fyra hundar till gärna vill vara med och lägga sig i lite.

Inga skador i alla fall och det var ju viktigast, men Nellie var jätteledsen efter detta och ville inta alls vara med på något utan låg i utställningstältet och surade i många timmar.

Dagen gick i alla fall, Lasse fortsatte med sitt filande i lillstugan (blir aldrig klar känns det som, men han har ju ont i sin rygg och det är trångt och han måste ner på knä och bara det tar en evig tid)

Jag fick för mig att ta fram min bandsåg för att göra några hunddekaler till Lasses fula avstängning av tomten..

Stod länge och sågade och helt plötsligt var klockan över ett och jag gick in och ordnade lite lunch till Lasse.

Iväg till affären för att handla lite till middagen och till Snäckan för att köpa färg till mina dekaler.

Måste även in och hämta något som vi hade fått en avi på i brevlådan, det var till oss båda så jag hade inte en aning om vad det var, men det visade sig vara en flaska whisky från vår tyska granne Elisabeht som vi inte har träffat på fyra år eftersom hennes man har varit sjuk nästan hela tiden.

Ett brev hade hon skrivit också och naturligtvis på tyska, brukar kunna läsa dessa men idag var det nästan omöjligt på grund av hennes tyska bokstäver. Men jag fick hjälp med översättningen av en gammal bekant som är från tyskland.

Hem och så satte vi oss till rätta i varsin solstol innan Lasse skulle åka ner till pensionatet för att skriva under mötesprotokollet.

När han åkte så passade jag på att ta fram köttet och börja förbereda min snitzel. Men hur sjutton skulle jag nu kunna banka ut köttet bra, var min tanke. Men kom att tänka på gummihammaren som vi har när vi är på utställning och slår ner piggarna i marken med.

Köttet på skärbrädan och ett bakplåtspapper över och sen var det bara att banka med denna, toppen var det och nu vet jag vad jag ska använda i framtiden.

När klockan var ca 18 så sken solen från en blå himmel. Vi satte oss till bords för att äta

 

Det tog inte många minuter innan himlen ändrade färg och snart så kom det massor med regn och lite åska. Detta varade väl några minuter och sen var himlen åter blå.


 

Gick in för att kolla på Ett fall för Wera, det var intressant och jag satt där i min ensamhet och kollade, men måste ha slumrat till lite, men forstatte att titta på filmen som jag tyckte hade spårat ut lite, men det var intressant, allt verkade ju så riktigt och det var det också, jag hade sovit så länge att nu satt jag och kollade på Nyheterna från Turkiet och allt detta elände.

Gick och la mig men fortsatte ett bra tag att lyssna på radion där det fortsatte med dessa nyheter.

God natt.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards