Alla inlägg den 19 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 19 juli 2016 16:46

Även denna dag vaknade jag till ett strålande väder.

Klockan var nästan halv 8 så jag förstod ju att hundarna redan hade varit ute för morgonkisset.

Efter toabesök och en snabb dusch så satte jag mig på cykeln för att hämta mina tidningar som idag var två stycken.

Träffade Mona och Johan och bjöd ner dem på fika vid 15-tiden.

Som vanligt var frukosten klar när jag kom hem och efter denna så satte jag mig ute och läste DN.

Vädret var helt underbart

Städare eller rättare sagt gjorde om lite på uteplatsen vid poolen. Sen var den båda poolarnas tur att få sig en omgång med klor och lite provtagning. Var även tvungen att fylla på med lite vatten i hundarnas pool eftersom de hade kommit åt utsläppet en dag och innan jag hann se detta så hade det försvunnit några liter.

När klockan var vid 13-tiden så ringde Mona och berättade att de hade fått ett spontanbesök denna dag så hon var ledsen för att de inte kunde komma på fika. Men vad spelade det för roll, vi har många veckor kvar att hinna träffas på.

Nu när jag inte hade något att passa så la jag mig på en madrass i poolen och slappade någon timme.

Lasse ville in till centrum för att köpa filmjölk, det var det enda vi behövde och jag tyckte väl att det var lite onödigt att åka, men han fick som han ville.

Sen ville han köpa jordgubbar och då sa jag att jag ville till ungdomarna som sitter vid systemet.

Lasse skulle ju betala men han hade bara 20 kronor i plånboken och det räcker ju inte till några jordgubbar. Han gav mig 20 an och så fick jag betala resten.

När jag var och handlade dessa så passade han på att gå in på Röda korset, kommer ut till mig med en tavellist och säger den har vill jag köpa, den kostar bara 5 kr, men jag har ju inte pengar. Jag säger du kan få tillbaka din 20:a, han går in igen och kommer ut med tavellist, 2 hobbytidningar och en liten figurin och säger, där gick hela slanten.

Hem och så sätter vi oss utanför och tar en liten lätt drink, mest för att vi var törstiga, så det blev inte många droppar gin i denna.

Lasse ville nu som vanligt ta sin skönhetssömn medan jag hittade på någon middag.

Letade i frysen och hittade ett paket med köttfärs.  Enkelt ska det vara tänkte jag och satte även på en kastrull med vatten till pasta.

 

Hade köpt ett vin när vi kom ner hit för ca 3 veckor sedan som vi aldrig tidigare provat, det enda jag idag kollar på är ju att det vara mindre än 3 gram socker i detta. Men igår så öppnade vi boxen och det var riktigt gott, mycket mörkt och fylligt och passade utmärkt till pastan.

Kvällen var ljum och skön och vi satte ute tills Skansenkväll börjde på TV.

Dagen var slut vid 23-tiden

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards