Alla inlägg den 23 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 23 juli 2016 08:12

Även denna dag lyste solen från en klarblå himmel

Efter min vanliga cykelfärd till brevlådan blev det frukost.

 

Qling hjälper så gärna till med diskningen.

Efter att hundarna fått sin mat så tog jag en tur till mitt lilla land för att plocka in några små tunna rabarber för att göra en paj till eftermiddagsfikat då vi skulle få besök.

Lasse började städa vår uteplats, eller städa är nog inte rätta ordet, det blev en grovrengörning av spjälorna mellan trallgolvet där det alltid samlas en massa hundhår.

Själv hade jag tänkt att göra en vanlig fredagsstädning, men innan passade jag på att göra pajen. Hann börja med städningen innan denna var klar. Men nu ville jag ut i det fina vädret och göra något på tomten. Gräset behövde klippas och detta tänkte jag ta tag i.. men utan bensin i klipparen var det svårt.

 

Gick runt och vattnade mina blommor och funderade på vad jag skulle ta mig till. Gick förbi ett glasbord där stålkanten hade börjat bli missfärgad, mer rostfärgad än grå upptäckte jag. Detta fick bli mitt projekt idag, tvättade rent bordet och sedan var det bara att hämta en burk svart färg och en pensel så var bordet snart fixat och snygg igen.

Så mycket behövde vi inte handla denna dag, men jag måste nu in till Löttor och besöka Stefans nya fina butik för att inhandla bensin. Fick då även nöjet att träffa deras nya hund, en jakthund som vekade bli något jättebra, enligt Stefan.

De har alltid haft renrasiga hundar som jaktcocker, labbar och Tysk jaktterrier, men denna gång blev det en blandis mellan jaktcocker och jaktterier.

Söt var han i alla fall.

Hem igen för att ta det lite lugnt. Vårt besök skulle komma vid 14-tiden, men när klockan var ca halv två så fick jag ett meddelande att de skulle bli ca 45 minuter sena. Helt okej tyckte jag och började istället med att göra iordning hundarnas mat.  Kom på att de bodde på en camping på södra Öland, men tänkte att de kanske redan var här på norra. Skickade iväg ett sms till dem för att fråga, nej då, det var kvar på campingen. Jag sa att då kunde de nog inte räkna med den tiden de hade angett, för det tar minst en timme upp till oss.  Haha, tur att jag hörde av mig, de hade tänkt helt fel och trodde vi befann oss i Mörbylånga.  Så det blev inget besök, men vi försöker ta det i morgon förmiddag, fast vi egentligen inte har så mycket tid, men alltid kul att träffa FB kompisar.

Lasse hade inte gjort något denna dag i lillstugan, men nu fick han ju någon timme över innan han tog sin middagsvila.

Varm var det och middagen hade vi tänkt tagit sent,, men när klockan var 18 så började det knorra till och med i min mage, som var rätt tom sedan frukostägget och kaffet.

 


  Så var även denna dag snart slut. Kan väl inte påstå att jag vet vad det var på TV denna kväll, klockan var bara ca halv tio när jag insåg att det var lika bra jag satte mig vid datorn för att skriva denna blogg och sen gå och lägga mig.

God natt

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards