Alla inlägg den 24 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 24 juli 2016 17:19

Vaknade tidigt och cyklade ner till brevlådan för att hämta hem tidningarna. Trodde det skulle vara fullt ös redan nu på folk som skulle till Hornsjö loppet, en det var nästan folktomt och inte en enda bil ännu på parkeringen.

Eftersom dagen var noga planerad med en massa saker så var vi tvingade att åka in till Löttorp innan varat besök skulle komma vid 10.30 Först in på Ica för lite matinköp sedan till bolaget för att köpa vin till helgen. Vi var inte ensamma där fast klockan bara var 9,40, som en av tjejerna som stod där och väntade sa "idag skulle man nästan tro att det var rea på systemet.

Jag sprang i alla fall in som första kund och plockade på mig vad jag hade bestämt att köpa.

Hem igen och tänkte att nu blir det nog mycket köer för våra besökare och kanske vi får vänta på dem, men inte alls, klockan var bara några minuter över halv elva så ringde Camilla och frågade var vi bodde, de stod då på grannens tomt ovanför oss.


 


Det var en supertrevlig dag tillsammans med hela deras familj och jättetrevliga hundar.

När klockan var 16.00 så tog vi cyklarna ner till Hornsjön för att bara ta det lugnt fram tills det stora loppet skulle starta, 4 lopp hade redan gått och då var det undomar och juniorer.


 


När de första hade gått i mål och då naturigtis David Nilsson Högby med en toppentid och 2 minuter och 15 sekunder bättre än segertiden förra året, så tyckte vi att det var dags att vända hem igen för att sätta på grillen.

 

Var sedan ute tills klockan var 21.00 då det började en film som jag ville se. "En kvinnas hämd". Så där lagom bra var den och jag höll mig i alla fall vaken.

Skulle sedan uppdatera denna blogg, men då la min dator av.

Så det fick bli god natt i stället.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards