Alla inlägg den 25 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 25 juli 2016 08:16

Morgonen kändes långt borta, hade inte alls sovit så mycket denna natt. Kanske var det spänningen över att jag visste vår son med familj var på väg hit under natten.

Men klockan 7 klingade det till i min telefon och Per berättade att de var vid Rasta i Kalmar, så nu visste jag det de skulle vara här om ca en timme.

De hade åkt hemmifrån Slagsta vid 2-tiden på natten och var rätt så trötta och sega när de kom fram. De fick frukost innan Per började hjälpa Lasse med att tömma deras lilla stuga från alla bräder och verktyg som Lasse jobbat med.

Själv cyklade jag som vanligt iväg och hämtade tidningen så att jag kunde få läsa min följetong.

Snart var alla på fötter igen och vi hade lite kul med Pers drönare som han lät flyga högt över vårt hus och filma.  Något som var jätteroligt var att hundarna var nyfikna men inte ett dugg rädda för denna, varken när den var på marken eller ovanför deras huvuden.

Fick även min cykelväxel utbytt och ny sadel på min cykel, av Per.

In till Löttorp och handlade middag inför kvällen, det var Per som skulle stå för middagen och även stå vid grillen.

Men innan dess var det sol och bad i alla fall för mig och Hanna. Det var 29 grader i poolen och det kändes som varmbad, men det var skönt. När jag gick upp så var Hanna kvar i poolen och jag gick iväg för att hämta en av de mindre barnens leksak som jag köpte förra året till dem när de var här.

 

Även om man är 13 år så är det kul att få leka lite.

Vi bestämde att middagen skulle serveras vid 19-tiden så att det i alla fall hade blivit lite svalare på vår uteplats. För idag ville jag sitta på den plats jag gillar mest.

 

Det blev goda kycklingspett som Per marinerat. Han gjorde en jättegod kålsallad och jag en mangosallad som jag fått recept av Kicki (vår valpköpare till Elsa)

 

Lite andra regler när vi har gäster vid matbordet, men det fattar ju inte hundarna.

Efter maten var det planerat att gå en promenad, men vi blev sittande i stället under tak och med kortleken.

 

En härlig kväll var det i alla fall och det kändes nästan lite kyligt när jag snabbt som sjutton slängde mig i sängen för att kunna sova nu när tröttheten kom.

Det kändes bra och jag somnade nog nästan direkt och sov till klockan var 7,40. Då hade hundarna redan varit ute en sväng, men inte hade jag hört det.

Idag är det en ny dag och vår son Pers 46:de födelsedag.

Så vi får se vad dagen bjuder på.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards