Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 26 juli 2016 06:57

Idag är det vår sons 46:e födelsedag och det ska vi fira i kväll med att gå ut och äta.

Men först ska dagen börja och det gjorde den vid 8-tiden då vi alla satt och och frukost på vår veranda.

Per och Nasek tog sedan en promenad ner till Ålkistan innan de började planera dagen.

 

Själv vattnade jag blommor och klippte lite kantgräs med trimmern.

Även denna dag var varm och för första gången sedan vi kom ner hit i år så fick jag med Lasse till stranden.

 

Vi skulle tillsammans med Per och hans familj ha åkt till Böda, men där var det så mycket folk och bilar att det inte fanns en enda plats att parkera på.

Per och familjen valde att åka på en liten shoppingtur innan de åkte till badet. Lasse och jag valde att åka till Byrum och där var det inte alls många på stranden, men det blev fler och fler under den 1.5 timme som vi bara kopplade av.

Hem igen och bara slappa innan kvällen kom och vi skulle åka upp till Byxelkrok för att gå på Sjöstugan och äta en födelsedagsmiddag.    

Lasse och Per valde oxfile på järnplanka, vi anda valde Buffé. Jag åt bara kött, Nasek och Hanna åt både musslor, scampi, lax och även lite kött. Gott var det i alla fall och det var en upplevelse att se denna järnplanka som var så het att när de skulle hälla på såsen så kunde det stänka, så han satte på Per en servet under hakan för att inte stänka ner hans skjorta.

Det blev nog att vi satt där ca 2 timmar innan vi fick för oss att åka vidare till Böda, för både Nasek och Lasse ville ha glass.

 

Klart att Nasek måste bli fotograferad utanför Folktanvårdens buss på Böda.

Själv filmade jag mest både från Restaurangen och Böda.

Filmen är lång, den blev hela 8 minuter för jag orkade inte sitta och redigera när jag kom hem.


  Kvällen slutade med att jag och Nasek drack varsin kopp rogivande te innan de gick in och la sig. Lasse och jag satt kvar framför TV:n till 23.30

God natt

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards