Alla inlägg den 28 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 28 juli 2016 08:23

Dagen började bra. Det var sol och varmt och Per med familj åkte till Trollskogen.

Lasse hade ont i ryggen, men envisades med att jobba i alla fall tills det sa stopp och han blev sittande.

Vi halv tre åkte vi in till Löttorp för att kolla på onsdagsloppisen, visste att Per och Nasek var ute efter en speciell karott, jag visste att det är en som säljer finare saker och bara designade som har haft just denna vid sitt bord, de andra gångerna vi varit där. Jag har en likadan och Nasek har i flera år varit förtjust i denna.  Vilken tur jag hade, där stod den kvar när vi kom och jag köpte den direkt.

När Per och Nasek kom hem så hade även de varit vid loppisen för att kolla eftersom jag hade berättat att det funnits en där. De blev jätteglada när jag visade dem att jag hade köpt karotten.

De var rätt trötta när de kom hem efter en heldag i Trollskogen och hade bestämt sig för att vila lite. Jag berättade att vi snart skulle få besök av Lasses syster Susanne och hennes man Rolle. Så det blev inget vilande för dem.

Susanne hade med sig massa fikabröd för att vi skulle fira Per, tyckte hon. Även 2 liter jordgubbar hade de med sig. Jättetrevlig eftermiddag fick vi tillsammans med dem.

 


  Men snart så var vi tingade att säga hej då till dem för jag skulle börja med middagen.

Nasek tyckte att vi kunde be dem stanna på mat, men jag var rätt för att det inte skulle räcka. Ganska så dumt egentligen, alltid räcker det på något vis.

Även denna kväll fick Per sköta grillen som grillade både kyckling och Flankstek

 

Gott blev det och ikväll blev det även en efterrätt med annanaspaj och glass.

Satte ute tills mörkret föll och myggen började komma.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards