Alla inlägg den 31 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 31 juli 2016 19:10

Vaknade tidigt även denna morgon och klarade inte av att ligga kvar i sängen

Satte mig vid datorn och spelade lite spel medan hundarna var ute och rastade sig.

Eftersom det är söndag så är det ingen idé att ta cykeln till brevlådan innan halv 10.

Efter vår frukost bestämde vi oss för att ha lite hundvård denna dag. Lasse badade först  Opus och gjorde rent hans illaluktande öra. Sen tog han vår skitgril Qling. Medan han stod i badet så passade jag på att påbörja lite trimning av Yra. Hon är precis som sin mormor Lycka var i alla år, står fint när man använder maskin, men sen är det inte kul längre och jag blir helt slut av att försöka hålla upp henne samtidigt som jag trimmar.

Men när Qling kom på bordet så kändes det så mycket bättre

 

De andra hundarna höll sig nära och Nemo och Nellie låg precis under bordet och sov djupt.

När Qling var klar så ville Nellie upp så jag tog hennes vildvuxna ansikte och lite till.

Tog sedan cykeln till brevlådan för att hämta DN. När jag kom tillbaka så möttes jag av en skitig Qling igen. Han hade badat och varit under huset och rullat sig i den röda sanden. Ja ja, inte mycket att göra åt, han var ju ren och snygg en halvtimme i alla fall.

Fick för mig att ta Yra på en promenad och jobba lite lydnad, de andra hundarna var så ljudligt ledsna över att jag bara tog med henne, men jag tänkte att de tysnar väl eller så får Lasse tysta dem. Men jag gick och gick och hörde våra ylande hundar, så när jag nästan var framme vid postlådorna så vände jag tillbaka och kände hur min ilska höll på att explodera. Rusar in på tomten och ropar på Lasse och ifrågasätter varför han inte tystar hundarna. Vad då, har de skällt får jag till svar.  Lätt att vara hemma med dem när man nästan är döv och så sätter han på sig hörselskydd för att inte skada den lilla hörsel han har när han sågar.

Gick in och bestämde mig för att städa köket och flytta lite kyl och frys. Men innan jag påbörjade detta så gjorde jag en sats med det till korvbröd, så när degen jäste så jobbade jag med annat.

När bröden var klara så stekte jag två korvar till Lasse och en till mig och gjorde iordning dessa med de nybakade bröden.

Lasse åt och tuggade och jag funderade på när han skulle säga något om korvbröden, men inget hände och jag blev nästan lite sur, märker han ingenting tänkte jag.  När han tog den sista tuggan på den sista korven så utbrister han "men har du bakat"

Han dukade av och gick in och kommer ut och skrattar och säger "så där hade jag också tänkt att vi kunde ha kyl/frysen".  ja ja nu var det jag som hade gjort det i alla fall.

Jag hade en önskan att åka till stranden denna dag, men när Lasse hade ätit så sa han godnatt och gick och vilade.

Själv satt jag med hundarna och passade på att trimma lite på de andra också.

När klockan var nästan halv sex så gick jag in och påbörjade maten,

 

Nu är klockan halv 8 och jag tänker krypa upp i soffhörnan och bara slappa framför TV:n.

I morgon är en ny dag och även ny vecka.

Kommer säker att få besök av några valpköpare någon dag under denna vecka,

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards