Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2016 09:54

Vaknade inte förrän klockan var halv åtta i morse. Hade sovit gott hela natten

Ordet ont hörs här hemma hela tiden och nu är det inte jag som klagar på värk, visst har jag mina gamla krämpor, men dessa är jag så van vid och nu när Lasse har ont så lägger jag mina åt sidan.

Idag sa jag i alla fall stopp när det gäller hans envisa byggande, märker ju att han inte alls orkar med det och varför då utsätta kroppen för mer än vad den tål.

Föreslog istället att vi skulle ta en promenad uppe vid Trollskogen, ja inte några km, för det klara inte jag heller, men bara kom bort ett tag och inandas lite annan luft en den som finns på tomten är ju alltid skönt.

Lasse kände nog att han behövde detta och sa direkt ja

 

Himlen var underbart blå när vi åkte, visst fanns det några moln men inga som visade sig vara regnmoln i alla fall.  Väl framme så valde vi att gå en bit in i skogen innan vi valde vilken sträcka vi skulle gå.


Vi valde att gå bara 1 km denna dag, både lättare att ta sig fram och inte så långt. 

   

Vi gick långsamt och lät hundarna få nosa av sig ordentligt.  Lasse var trött när vi kom tillbaka till parkeringen och föreslog att vi skulle sätta oss ner och ta en fika  

Längtade verkligen efter denna macka, någon som vi alltid tar varje år när vi besöker Trollskogen. men idag var den mäktig, jag var tvungen att dela min och bara ta den tunnaste delen med allt pålägg, men hundarna var glada för de fick dela på mitt bröd  

Även hundarna kände av värmen och var törstiga när vi kom tillbaka  

 

Hem igen från Trollskogen tog vi vägen över Byxelkrok för jag ville in på både Valles och en annan butik på vägen hem.

 

När jag kom ut från Valles så möttes jag av denna syn. En liten flicka frågade Lasse om hon fick klappa hundarna. Yra hade bara blicken mot ingången på Valles där jag befann mig, men Qling ställde gärna upp på att bli klappad.  Han hade nog mer än gärna stannat kvar hos denna lilla tjej.

Hem och Lasse stöp i säng i ca en timme. Själv satte jag mig ute i bikini och bara slöade lite innan jag gick in för att påbörja middagen.

 

När Lasse vaknade så blev det i alla fall att han envisades med att börja snickra innan middagen var klar.

 

Ja jag kan hålla med om att det var en jättegod middag, alla dessa smaker gifte sig och med ett glas öl till blev allt perfekt.

Lasse kände att han inte hade gjort så mycket denna dag, så efter middagen gick ha ut igen till sin lilla bod och jobbade.

Nu är klockan 18,15 och jag ska ta mig en tur till brevlådan för att låta maten sjunka ner i magen.

Sen får vi se vad som händer underkvällen, men det får jag berätta i morgon, för nu tänker jag stänga datorn för idag.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards