Alla inlägg den 6 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 6 augusti 2016 07:43


Vaknade tidigt denna morgon, klockan var inte mer strax efter fem och vad gör man då för att inte väcka upp alla andra, jo man drar täcket över huvudet och blundar igen.

Klockan tio i sex så steg i alla fall Lasse upp och släppte ut 6 trötta hundar.  Själv gick jag upp och upptäckte att lampan lyste i mitt datarum och även datorn stod på. Hur kunde jag glömma detta i går kväll, var nog tröttare än vad jag trodde.

Solen sken i alla fall från en nästan klarblå himmel och jag tänkte att denna dag blir nog toppen, men redan vid 7-tiden hade molnen tagit över och det såg inte alls så ljust ut längre.

Cykelturen till brevlådan var i alla fall skön och de enda jag träffade på vägen var tjurarna som säkert undrade varför jag inte kom med vatten till dem, alla sex följde mig med blicken som sa "vi är törstiga".


 

Igår när vi hade besök som kom det som vanligt en liten kanin springande på tomten och naturligvis kunde inte Yra låta bli att jaga den. Vi ser henne nere vid tomtgränsen och helt plötsligt så är hon utanför. Lasse som har byggt på vårt staket på höjden på de ställen han trodde det var som hundarna tog sig ut fick nu tänka om för det var under nätet hon tog sig ut

Idag blev det tovutredning igen för Qling, detta badande och rullande gör att hans vita päls både blir missfärgad och tovig och det är inte alls kul, detta blev Lasses jobb. Själv tog jag med mig Yra ut på en liten träningsrunda. Att stanna och stå är inget problem när vi är ute och går, men på bordet är hon helt omöjig, verkligen envis och ska inte alls göra som jag vill, så det blir mycket träning nu innan utställningen om hon ska få vara med.

Efter detta tog vi våra killar på en promenad  


Det blev en tur till macken för att Lasse skulle spela på hästar. Sen en tur till kyrkan med lite blommor till Lasses släktgrav.

Hem för lite lunch som idag bara blev en grillad bratwurst med bröd och lättöl.

Det blev det även en tur till ett bakluckeloppis, men det fanns inget av intresse. De hade även ett helt rum fyllt med kuriosa som var superdyrt, många av de saker som jag har i min loppisvagn fanns där, jag själv skulle aldrig komma på tanken att ta dessa priser.

När vi kom hem var Lasse sugen på någpt

 

Jag har ju inte bakat bara för att det ska gömmas i frysen, så jag är egentligen bara glad att han vill ha detta.

Vädret var väldigt växlande hela dagen, ena minuten var det hur varmt som helst, nästa blåste det nästan kyliga vindar, men inget regn fick vi.

Satt inne en del och kollade på boxning och simning.

Middagen åt vi i alla fall ute

 

Brukar alltid avsluta vår middag med lite kortspel, men ikväll gick det inte att sitta ute och spela kort, det blåste för mycket, men spel blev det i alla fall inne.

Avslutade kvällen tidigt efter att ha kollat på Morden i Midsommer.

God natt.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards