Alla inlägg den 7 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 7 augusti 2016 07:09

Vaknade även denna morgon vid halv femtiden. Inte alls kul. Skulle så gärna vilja göra något av tiden när jag ändå är vaken, men vad gör man för att inte störa de överiga som vill sova vidare.

Fick i alla fall gå upp och stänga till fönstret i storstugan, det kändes alldeles för kallt där inne.

Känns som om hösten är på intågande och då börjar jag längta hem till Stockholm, men måste inse att det är minst en månad kvar innan vi ska hem

Men de kalla vindarna byttes snart ut mot strålande sol och värme. Fast det var söndag så cyklade jag ner vid 8-tiden till brevlådan, kände mig så där superpigg som man gör vissa mornar och kände att det hade inte spelat något roll om inte tidning hade hunnit komma, men den låg där i brevlådan.

Hem och åt en frukost och sedan efter att hundarna hade fått sin så satte jag mig tillrätta i en stol för att läsa

 

Lasse plockade lite och undrade om han kunde lägga tillbaka allt virke i lillstugan igen, vilket jag inte gick med på eftersom ev. mamma och pappa ska komma ner en tur i aug/september och då får de bo där och sköta sig själva.

Passade på att ta ut alla kuddar från storstugan, våra hundar ligger ju alltid i sofforna och kuddarna drar åt sig deras hår. så idag fick dessa sig en ordentlig omgång, först försöka få bort allt hår och sedan blev de tvättade i maskin

Lasse ville ta en tur till Böda hamn för att kolla om de hade fått några havskräftor och då tyckte jag att vi kunde ta med oss några hundar så att de fick leka av sig.

 



  Nårgra havskräftor fanns det inte, men Lasse var sugen på något och ville köpa rökta räkor istället. Men jag blev lite snål, 25 kr hekto för något jag har hemma och kan röka själv.

Nu var det ju så att Lasse ville vara snäll mot mig och att jag skulle slippa jobba med detta. men jag är envis så hem istället och ordnade detta och gott blev det

   solen sken och värmed riktigt så jag satte mig efter detta i en solstol, Lasse gick in för att kolla på OS tills hundarna skulle få sin mat.

Efter detta tog Lasse en tur med Nemo och sedan hem för att få sin skönhetssömn.

Jag fortsatte att sitta i solen

Lite handboll på TV blev det innan maten som idag bestod av grillad  (det var jag som stod vid grillen) kycklinglår och potatiskaka, samt en hollendesås och sallad(jag stod även i köket.)

Nu ville helt plötsligt Lasse ha en mitella för att hans arm inte hängde med. så jag fick släppa maten och tillverka en sådan av lite tyg jag hittade i skåpet.

Samtidigt som jag lagade mat och lite annat så började jag tömma hundarnas pool och använda detta vatten till vattning av allt som är torrt. Kommer att fylla deras pool igen när detta är gjort, vi har massor med brunnsvatten så det är ingen större fara.

Nu kunde jag i alla fall släppa det mesta och återgå till maten.

 

Gott och lagom mycket blev det denna dag tillsammans med det som fanns kvar i Roseboxen.

Medans vattnet höll på att tömmas ur hundarnas pool så spelade vi ett parit med kort. Lasse vann.

Nu är klockan snart 20.00 och jag ska återgå till min soffhörna och se om det finns något att förströ kvällen med.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards