Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 15 augusti 2016 08:20

Förbannar mig själv för att jag somnar i soffan istället för att se på TV och det jag har tänkt mig.

Men måste ha somnat rätt snabbt efter att Maria Wärn hade börjat, för när jag vaknade så var den nästan slut och det var lika bra att dra mig tillbaka till sängen.

Klockan slog 12 slag och jag var fortfarande vaken, men låg ändå som i dvala och visste inte om jag sov eller bara slumrade, men hade i alla fall drömmar så lite sömn blev det nog.

Vad jag tänkte på när jag vid 6 tiden vaknade på riktigt var att jag inte hade hört klockans slag efter dessa 12 slag, men detta var inte så konstigt för slagverket hade slutat.

 

Det var drinken jag hade fått av Lasse i går kväll, hade i alla fall druckit lite av den innan jag somnade.

Det kändes ruggit och kallt, men solen sken i alla fall och det fick mig på lite bra humör fast kroppen idag var stel och värkande.

Orkade inte ta mig till brevlådan innan frukost, så tidningen fick vänta denna dag tills både vi och hundarna hade fått vårt morgonmål.

Verkar som Nellie har börjat torrlöpa. Det märks i alla fall på killarna, inget jag hade sett fram emot, men heller inget att göra något åt. Bara börja tänka på vilka som är ute och vilka som är inne.

Vi började i alla fall med att flytta möbler inför vårt kommande sängköp. Som vanligt blev det mycket bärande och lyft som känns i både min och Lasses kropp.

När klockan närmade sig 11 så var det dags för en tur till Löttorp. Jag skulle till banken och föra över pengar från mitt ölandskonto till mitt personkonto för att ha till sängköpet, men snopet blev det när det visade sig att banken var stängd på måndagar.

När vi ändå var igång så tog vi en tur till Persnäs för att kolla på lite möbler i den enda möbelaffären som finns, de har lite mer exklusiva möbler och vi köpte vår första dubbensäng hit just i den affären.

Litet mysigt hus är det med en massa rum och knarriga trappor, bara att få gå in där och kolla känns härligt. Denna gång blev det mer än bara titta, vi föll för sängar efter att ha provlegat flera stycken, denna gång ska vi sov skönt och inte tänka på priset. Det bästa är att vi får sängarna hemkörda och det hade vi kunnat få redan samma dag men vi valde att få hem dessa på onsdag för det är ju lite att göra i sovrummet innan vi kan få dessa på plats.

Hem igen och innan vi fortsatte att jobba så fick det bli lite fika

 

Sen var det bara att sätta igång igen,

 

Slit och släp hela tiden och jag var så slut i min kropp att jag kände att jag inte orkar mer, men fortsatte ändå.

 

Satte mig ner ett tag och kollade på getingar och skitiga hundar
  
Att Qling badar är vär okej, men varför måste han rulla sig i allt skit han hittar

 

Kände inte ett dugg för att varken laga mat eller äta något denna kväll, men tog fram ett par hamburgare ur frysen och satte in lite pommes i ugnen.

Hade hoppats att jag skulle kunna somna bra denna kväll efter att ha kollat på Beck, men som vanligt låg jag klarvaken fram till klockan slog 12 slag och sen efter detta somnade jag fram till halv två då jag vaknade av att Lasse var uppe och sprang för att han hade fått kramp i låret och måste tala om detta för mig. Ja sen var denna dag natt förstörd. 

Men nu är det en ny dag och vi ska till Kalmar.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards