Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 17 augusti 2016 07:33

Ja att natten inte blev som den borde, det har jag ju redan berättat. Men det är bara att försöka hugga i denna dag och hoppas att magen ska kännas bättre.

Vädret är  grått och trist men mina shorts och linne sitter på och så får det blir hela dagen.

Igår sprang jag ju runt rätt mycket inne i Kalmar och även en del här hemma

 

Att det ibland känns i benen är inte så konstigt, men i söndags slog jag nog rekord

 

Nog för att jag visste att jag hade gått många steg men så här många kunde jag inte drömma om att det var.  Kanske är de dessa som fortfarande ställer till obehag i min kropp.

Löpande tikar och hanar i samma hus är inte kul och det blir ju en del extra turer just av den anledningen.

 

Alla sex kossorna samlade för att kolla på Nellie.

När vi hade klarat av våra morgonrutiner så var det bara att sätta igång med sovrummet. Det är inte lätt när man bor i ett litet hus, fast 70 kvm är ju inte så litet egentligen, men det känns trångt ialla fall. Saker som skulle förflyttas mellan rummen för att inte vara ivägen och så de sex hundarna som också gärna vill vara med för att kolla vad vi gör.

 

Men innan leveransen kom så skulle vi även förflytta dubbelsängen ner till lillstugan och jisses vad tung den var.

 

Vid 13-tiden ringde de från affären och talade om att nu var våra sängar packade så snart skulle de gå iväg och jag visste då att inom en timme så skulle de vara här.

 

Nu skulle allt emallage bort och benen sättas på, när detta var klart så la jag mig ovanpå och kände att nu skulle jag kunna somna direkt, men detta hade vi inte tid med, vi måste in och handla ägg och lite annat. Som vanligt denna vecka så var inte mat något vi tänkte på och så hade det varit även denna dag och nu var klockan nästan 16, men att ta något nu kändes inte bra utan det fick bli en tidig middag när vi kom tillbaka från Löttorp

Nu sög det ordentligt i magen och jag bara störtade in från bilen och satte vatten på spisen till den färska pastan.

 

Sen fick det bli enkelt och som vanligt när jag har väntat så länge och varit hungrig så var det svårt att äta, men lite fick jag i mig i alla fall. Nu hade även regnet börjat komma och jag kände mig helt slut, sa att kan vi inte lägga oss och vila någon timme innan vi ser på TV. Vi la oss i varsin säng och somnade direkt, båda sov gott och efter 1.5 timme så kunde vi återgå till soffan och TV:n

När klockan var nästan 21 så blev Lasse sugen på något, han frågade om jag ville ha nått, men jag hade ätit det jag behövde, han gick då ut och rostade några skivor bröd och jag föll för frestelsen att ta en macka jag med.

Såg Maria Wärn och sedan fick det bli sängen

 

God natt

Ia


Av Ia Hornesjö - 17 augusti 2016 07:07

  Som vanligt var det en orolig natt för mig. Snart måste jag nog få hjälp med att kunna koppla av för att kunna sova. Känner att det fungerar inte med någon timme då och då under natten.

Idag var i alla fall planerat att vi skulle så tidigt om möjligt komma iväg till Kalmar för inköp av lite tyg mm till den fula bäddsoffan.

Solen sken från en nästan klarblå himmel ända fram tills vi parkerade på Ikeas stora parkering.

Ett enort svart moln täckte himlen ovanför Ikea och jag trodde det skulle bra loss när som helst, men det verkade inte bli så mycket mer av detta för efter 8860 steg inne på detta gigantiska varuhus så sken solen igen när vi kom ut. Jag hade i alla fall hittat det jag ville ha och lite till,

nu blev det även Jysk och Rusta för att hitta de kuddar jag ville ha.

Jag var slut i kroppen, men Lasse var det ännu värre med, han var verkligen nästan svimfärdig och jag tänkte att idag blir det nog jag som får köra bilen tillbaka till ön.

Lasse sa att han måste få något i magen och föreslog att vi skulle gå till Modehuset och deras fina restaurang.

Ska väl erkänna att jag kunde ha nöjt mig med en kopp kaffe och ett glas vatten, men visst blev jag lite sugen när jag såg de stora räksmörgåsarna, en hel tekaka fylld med massor av stora fina räkor, ägg, majonäs och grönsaker.  Nu orkade varken Lasse eller jag med att äta upp hela denna macka och nu har vi även lärt oss att nästa gång kan vi dela på en. 

   

Vädret blev bara bättre och bättre ju närmare vi kom Öland, nu längtade jag bara att få komma hem och sätta mig i lugn och ro ett litet tag

Släppte ut hundarna så att de fick kissa, eftersom Nellie är i löp så får jag hela tiden vara på min vakt eftersom killarna vill uppvakta en fräsande tjej. Hon är inte i höglöp och hon säger ifrån så det är ingen större fara, men jag tycker synd om henne och hon får oftast gå in när de andra är ute.

Lasse satt igång att måla vindskivan på lillstugan innan vi återigen var tvingade att ta bilen in till Löttorp för att köpa fil. Någon mat var ingen av oss sugna på så det fick bli något enkelt som fanns hemma.

Hem och jag satte igång mina planer på att stila upp bäddsoffan

Kanske blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig, men med detta tyg och snygga kuddar så kändes det rätt okej, nu gäller det bara att försöka få hundara att förstå att de inte får sitta i den om det inte ligger några plädar på den.

Middagen blev som sagt enkel, två tunna lammkorvar och ett bröd var och så ett glas rött till detta

 

Lidls lammkorv är toppengod och fast det varken var sallad eller annat till detta så var det gott att sätta tänderna i.

Klockan 18,00 gick vi in för att kolla på fotbollen och det var ju en spännande match, jisses vilka duktiga tjejer vi har, tänk att vi nu har silver och kanske kan det bli ett guld.

Det blev sedan TV från Rio hela kvällen, trodde på att brons i brottning och det såg så lovande ut, men tyvärr så blev det inte så.

Nu var det sängen som väntade på mig och hur denna natt skulle bli det visste jag inte, men att jag inte mådde bra det var ett faktum. Magen värkte med otäcka sugningar, ryggen kändes som den skulle gå av och så tre tikar i sängen som breder ut sig.

Nej natten blev inte riktigt som jag hade hoppats, men sov i alla fall mer än vad jag har gjort på länge.

Idag är det onsdag och en ny och krävande dag, alla möbler i vårt sovrums ska förflyttas ner till lillstugan för att ge plats åt de nya sängarna som kommer någon gång efter klockan 14.00

Ia 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards