Alla inlägg den 19 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 19 augusti 2016 07:20

   Även denna natt har varit bra och jag har sovit bra, men stängd dörr är inte kul, det blir väldigt instängt i detta lilla sovrum, men jag slapp i alla fall sällskap i sängen

Gick upp vid halv 7 och tjejerna sov gott i soffan utanför vårt sovrum och killarna i hallen. Så någon nöd på dem hade det inte varit i alla fall fast de inte fick sova hos oss.

Det har regnat även denna natt, men idag måste jag bara få röra på mig med en cykeltur till brevlådan.

Morgonen började ialla fall med både sol och värme och jag satte mig ute och läste DN innan vi packade bilen igen för en tur till återvinningen, denna dag blev det även att vi tog med släpet. Kastade över 50 stycken böcker, finá och hade säkert kunnat få någon att läsa, men vad gör man när ingen vill ta emot dessa.

 

Hem igen och Lasse målade lite innan han ville att vi skulle ta en tur till Böda, tog med oss de som ska vara med på utställningen eftersom det är bra att de får känna av platsen.


Nu var ju inte det det bästa denna dag för efter en massa positiva upplevelse för våra hundar med folk som ville hälsa och alla barn som tyckte att våra hundara var så söta så var det en som kom med två hundar, den ena lös och den andra i koppel, den i koppel var helt galen, slet och drog i kopplet, drog omkull sin matte och hon hade stora svårigheter att hålla denna hund. Vi gick bara förbi men den som var lös kommer då springande mot oss och direkt fram till Yra som blir jätterädd och bara skriker. Jag ser att det är en hane och stannar upp med henne och låter honom lukta på Yra för att få henne att förstå att detta är inget farligt. Matte med den andra hunden har stora svårigheter att hålla den andra och skriker till oss att den hunden är jättesnäll om den får vara lös. Nu hände det ju inget farligt men inte så kul att Yra blev skrämd på den plats som hon ska ställas på om ett par veckor.

     

 

Ja sen blev det en tur upp till Byxelkrok för att jag ville kolla in turlistan för färjan mellan Oscarshamn och Byxelkrok eftersom min föräldra ska komma i morgon och det då pågår en massa aktiviteter i både Kalmar och på Öland som kommer att störa trafiken. Men tyvärr var inte tiderna så passande för dem.

Hem och gjorde i stor sett igenting innam middagen som jag gjorde inne denna dag

 

Jag hade så gärna velat sitta ute och äta, men Lasse strejkade då och sa att det var för kallt, vadå kallt det var fortfarande 20 grader ute, men vi satt inne för fridens skull.

Spelade även lite kort. Jag sa att om jag skulle orka vara uppe och se på fotbollen denna kvälla så ville jag ta mig en liten vila på någon timme, så detta gjorde vi båda två.

Orkade inte se mer efter att Sverige gjort två självmål, det var ju inte så här matchen skulle börja.

Det var mörkt i skogen och vi gick båda ut på tomten tillsammans med hundarna för deras sista kvällskissning

 

Ensamma är vi nog inte för det finns en massa djur som stryker omkring och ugglan som hoar

 

Ja det gäller att veta var man sätter sina fötter i mörkret.

I morgon blir en ny dag och då kommer mamma och pappa på besök.

God natt

Ia

  


  


Av Ia Hornesjö - 19 augusti 2016 06:59

Natten kändes bra, sängen var hård som jag ville och jag sov som prinsessan på ärten, eller närmare prinsessan på hunden, för naturligtvis hade jag Yra tätt intill mig hela natten.

Idag var det ett riktigt oväder så cykeln fick stå hemma och Lasse tog bilen till brevlådan för hämtning av tidningarna.

Hem igen för frukost innan vi rastade våra hundar. Blir ju flera turer nu när vi har en löpande tik (tyvärr torrlöpande, men hon luktar i alla fall gott, tycker killarna).

Sen satte Lasse igång att lasta bilen med massa saker som skulle till återvinningen, jag såg att han inte satte på släpet och frågade om vi inte behövde det, men Lasse sa att det fungerade med bara bilen denna dag och ändå var det en del stora saker som skulle med, bland annat en eldriven gräsklippare som har gjort sitt.

Framme vid tippen så började vi kasta våra saker, på de olika stationerna, jag tyckte att det gick väldigt smärtfritt. Passade på att besöka bolaget på vägen hem för inköp av lite viner innan de stänger sin sommarabutik på lördag.

Hem igen och då upptäcker jag att materialet från våra sängar stod kvar på uteplatsen, ja ja, bara att ta en sväng till återvinningen i morgon igen.

Jag som aldrig är hungrig hade idag ordentliga sugningar i min mage och kände att det kanse måste bli lite riktigt lunch. Hade pasta kvar från gårdagen så det var bara att hitta på en vegorätt.

 

Det blev himmelskt gott, gillar verkligen Lidls Halloumi bäst, rätt sälta och konsistens.

På eftermiddagen ringde det en kille och frågade om de saker jag hade satt ut lapp på att det bortskänktes, jag sa att jag bara hade högsängen kvar och den ville de gärna ha.. De kom i en stor skåpbil och bar ut sängen och tackade så mycket, vad de skulle göra med den vet jag inte men troligen hade de något ställe som säljer möbler och sängen var jättefin så det blir nog bra med detta.

Några promenader med våra hundar blev det också innan jag kom på att klockan började bli mycket och om jag skulle hinna med min tilltänkta middag så måste jag nog sätta igång nu.

Men när jag var ute med Opus så träffade jag grannarna och vi stod och pratade länge så jag fick tänka om lite när jag kom hem igen.

 

Ja så var även denna dag till ända och vi kröp ner i våra sängar före klockan 22. Jag hade fått ett gäng med Hänt av grannen så jag låg och läste dessa tills jag kände att det var dags att sluta ögonen och hoppades att även denna natt med stängd dörr och utan hundar skulle bli bra.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards