Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Rätt okej natt

Av Ia Hornesjö - 31 augusti 2016 06:48

Vaknade klockan 05.20 av att Nellie som fick vara kvar i storstugan i går kväll hade vaknat och säkert upptäckt att hon vara helt ensam och nu börjat gråta och då fick hon naturligtvis igång killarna som befinner sig i den lilla hallen.

Kände i alla fall en liten lättnad när jag såg vad klockan visade och kände att jag hade fått sova rätt länge.

Försökte härda ut lite innan jag släppte ut tikarna och klockan hann i alla fall bli kvart i sex. De kommer ju i alla fall in direkt när de har gjort vad de skall, värre är det med killarna och då framförallt Qling som inte alls tycker att han ska gå in utan gömmer sig i stället under huset.

Mer glad kände jag mig även när jag klockan 6 satte på radion och hörde att det skulle bli ca 25 grader och strålande sol denna dag.

Får se vad stegräknaren visar denna dag. I går blev det i alla fall många steg på grund av mycket aktivitet med hundarna.

 

Ingen ska säga att jag inte rör på mig i alla fall.

Innan frukosten så gick jag ut och la ett nytt blodspår på ca 400 meter, även detta kommer flera av hundarna att få gå i eftermiddag.

Sen hem igen och hämtade cykeln för att cykla till brevlådan och hämta tidningar och gårdagens post.

Sen blev det frukost och även hundarna fick sin mat.

Lasse tog Nemo på en promenad och jag tog Nellie och gick åt andra hållet. Frid och fröjd utom att hundarna som var kvar hemma skällde och var olyckliga för att inte få följa med oss.

Jag tog längre runda med Nellie denna dag och var långt nere i skogen när jag ser Qling komma springade mot oss. Bara ett koppel hade jag och där stod jag nu med en galen pilsk tik och en lika galen hane som direkt hoppade på Nellie och jag ska väl inte säga att det var lätt för mig att hålla i sär dessa två, jobbade mig upp till vägen  där jag i alla fall kunde koppla upp Nellie  och försöka hålla Qling på avstånd, tack och lov hade han i alla fall ett halsband på sig. Hålla fast med ena handen och försöka ringa hem till Lasse för att få lite hjälp, försökte på samtliga telefoner men inget svar. Svetten lackade och jag kände mig nästan svimfärdig när jag böjd fick dra med mig Qling hemmåt, ropade hela tiden Lasses namn men inget svar. När jag var framme vid våra grannars tomt så kom Bernt ut och frågade vad som hade hänt och jag bad honom komma och hjälpa mig så jag kunde gå tillbaka och hämta Nellie.  Bernt gick in och hämtade ett koppel som han satte på Qling och sedan följde han med mig hem med honom.  Lasse var på tomten och jag ska inte skriva de ord som jag sa till honom, men förbannad var jag i alla fall.

Nu var vi hemma igen och jag försökte att lugna ner mig lite, men det var inte lätt.

Hade inte klockan varit innan 10 på förmiddagen så hade jag satt mig ner med en stor rejäl Whisky för att lugna mina nerver

Men långsint är jag inte så det var bara att göra det vi hade tänkt.

Tog en tur upp till Böda med killarna för att ta en promenad och få dem på lite lungare tankar.

Hem och då kände jag för att den där whiskyn jag gärna hade tagit på förmiddagen kunde jag nu bjuda Lasse på

 

När det fortfarande är sommar och varmt så unnar vi oss detta.

Innan jag började med maten så var det dags för att gå spåret som jag hade lagt tidigt i morse, men Lasse hade ont i kroppen och orkade inte riktigt, men sa att en hund kunde han ta.


  Det blev Yra som fick jobba sig fram till skanken.

Hem igen och snart var det dax för mig att kolla på Glamour, men innan så hann jag med att förbereda maten.

 

Ja så var även denna dag över och nu var det bara TV som gällde resten av kvällen.

Ia



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards