Alla inlägg den 1 september 2016

Av Ia Hornesjö - 1 september 2016 07:26

Inatt ska jag inte skylla på mina hundar, visst hörde jag både halv fyra, fyra, halv fem och fem slagen på klockan, men det var tyst i huset. Somnade nog till efter detta sista slag för sen vaknade jag 06,00 av att hundarna ville gå ut.

Efter att Lasse hade släppt ut dem i omgångar så blundade jag ett tag till, ja faktiskt fram till klockan sju.

Solen sken även denna morgon och idag fick jag börja dagen med att ta en hund på spåret som nu hade lagat ett dygn. Eftersom Qling har det mest jobbigt med löptiken så kändes det rätt att ta honom på spåret.  Idag tog jag även med mig pistolen.


  Vad vi måste jobba mest med är att få honom lugn efter skottet, men han blir så exalterad innan han hittar bytet.

Efter detta så blev det lite mer trimning av Yra, mest för att lära henne stå på bordet, något som hon inte alls gillar, så mycket päls har hon inte.

Det blev lite mer pyssel med Qling på trimbordet för att försöka få bort en hel del päls och även fixa till det som jag har ställt till med under denna sommar, klippt bort tovor har jag fått göra flera gånger och detta har ju resulterat i att pälsen är inte i bästa utställningsskick, men detta får jag bjuda på.

Annars blev det mycket stillasittande och den enda gången jag hade min stegräknare på denna dag var när vi var ute och spårade, så något guld blev det inte.

Vid 13 tiden ställde jag in lite bullar i ugnen för att ta med mig till Böda där vi skulle träffa familjen

Zethraeus och deras fina hundar på en fika.

Idag var det lite mer bilar och rörelser på Böda, det hade redan kommit många som hyrt stugor eller hade med sig sitt eget bohag inför kommade helt och utställning.

 

 

 


 

Tror att Yra blev lite kär i denna lilla tjej och vem blev inte det, hon var ett riktigt litet charmtroll


När vi återvände till Vedbyskog så var det bara att sätta igång med bad för Olga och sedan lite mer fintrimning

Meningen var att vi skulle grilla denna kväll, men eftersom jag även inte vill missa mitt Glamour så passade jag på att laga maten på spisen istället medan Lasse badade Olga.

Hon fick sedan själtorka lite medan vi åt vår middag

 

Sen var det bara att återvända till trimbordet igen och få lite mer ordning på denna fina dam.

Snart var det dax att krypa upp i soffhörnan och sträcka ut oss, jag så mycket det går, för hundar finns det ju överallt. 

Avslutade kvällen vid 23-tiden och allt var lugnt och tyst i huset.

God natt

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards