Direktlänk till inlägg 5 september 2016

Måndag igen

Av Ia Hornesjö - 5 september 2016 22:31

Var tar veckorna vägen

I morse vaknade jag inte förrän klockan var över 7 och alla hundarna sov fortfarande väldigt gott.

Gick i alla fall upp och öppnade dörren ut till verandan och då gick både Yra och Nellie ut, de andra hade ingen som helst lust att flytta sig från sina platser.

Till slut hade i alla fall alla blivit rastade och återvänt in igen, helst för att lägga sig i sängen och sova.

Mitt ben värkte mer än någonsin denna morgon och det var svårt att flytta mig från rum till rum. Men jag bestämde mig för att i alla fall ta cykeln ner till brevlådan.

 

Det var en helt underbar morgon och det gick lättare än vad jag trodde att cykla. Men när jag skulle av så låste sig knät igen och jag fick i stort sett släpa mig fram till dörren.

Men fast jag hade ont så ville jag ut och lägga ett spår till Olga som hon skulle få gå på eftermiddagen.

Lasse hade fixat till frukosten och jag satte mig till ro vid bordet.

När frukosten var klar så tog jag hand om köket. Det är en del nu som ska göras denna sista vecka inför hemresan till Stockholm, men Lasse vill absolut till Borgholm, inte för att vi hade något att handla utan mest bara för att få komma hemmifrån ett tag.

 

Själv var jag lite rädd att jag inte skulle klara att gå där inne med mitt onda knä. Men så länge jag var i rörelse så gick det ganska så bra.

 

Snart var vår lilla vistelse  i storstan över och vi tog bara en tur in på Netto för att handla lite.

 

Vi plockade lite på tomten innan Lasse bestämde sig för att ta sin lilla tupplur. Själv satt jag ute med hundarna.


 

Vid 17-tiden tog vi med oss Olga på hennes lilla spårning. Vet inte om blodet var så bra, hade haft det i flaskan flera dagar och det luktade inte precis gott. Men hon hittade i alla fall påsläppet och även spåret fram till skanken.

Hem och jag satte igång med att laga lite mat, nu blir det bara sånt som finns kvar i frysen så idag tog jag vad jag hittade och det blev lite fläskfile med gorgonzolasås och makaroner.

 

Satt ute till Halv 8 hos mig började och vädret var fortfarande helt underbart.

 

Inte så lätt att hitta en plats i soffan för hundarna hade fått varsit ben och naturligtvis måste de då inta våra soffor.

Alltid finns det någon plats i alla fall även för oss.

Orkade inte se så mycket på TV utan jag satte mig vid datorn istället.

Tog en sväng ut för att kolla på himlen som denna kväll var helt full med stjärnor.

Men nu är det sent och jag tänker gå och lägga mig.

God natt Ia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards