Alla inlägg den 2 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 2 juli 2017 16:50

Så var det söndag och solen skiner och detta är så härligt för nu kan vi äntligen börja med poolen till hundarna.

Sova, jag det har jag inte alls gjort bra denna natt, men blev förvånad när jag såg resultatet. Trodde att jag varit varken en massa men troligen är den när jag bara är i dvala som jag tror att jag inte sover alls.

   

Kändes inte alls som det stämde denna dag med vad mobilen visade, men kanske är det så att när man ligger i dvala så kan det kännas som om man är vaken.  Nådde i alla fall mitt mål gällande stegen denna dag.

Morgonen var så fin när jag klev ut från altandörren och öppande dörren till hundarna. Inga kyliga vindar och det var helt lugnt.

 

Bara några vita små bomulsmoln syntes på annars den helt blå himlen

   

Men nu skulle jag i alla fall börja dagen med frukost och någon fungerande termometer har jag inte så jag var tvungen att ta fram detta på mobilen

 

Ja det var precis som det kändes.

Jag började med att tömma poolen med allt smutsvatten för att få upp hundarnas pool ur denna.

Lasse satte ingång med att pumpa cyklar

   Hundarna var med mig mest hela tiden när jag jobbade med poolen. 

Så såg jag en volvo köra in på tomten och förstod direkt att det måste vara Royne som hade kommit till ön igen. Det blev ett kärt mottagande av våra hundar,  de gillar verkligen Royne.

Flera timmar gick för vi hade massor att prata om.

   

Naturligtvis kunde inte Olga hålla sig utan satt som klistrad brevid Royne.

   

När Lasse skulle visa Royne en sak så tog Opus direkt hans plats.

   Vet inte vad det är som Lasse har tagit bild på, men det verkar sitta en fågel på bilden.  

 

Min fina ros verkade nästan död, men så idag så ville en knopp slå ut, Men så mycket mer kommer det säkert inte att hända med denna.

Royne åkte ner till sin husvagn vid 15-tiden och då fortsatte vi med poolen som nu nästan var helt tom, men tyvärr så fanns det massor med geggig sand på botten, så det får bli morgondagens projekt att få bort denna och kanske även fylla på hundarnas pool som i år får en annan plats på tomten.

 Efter en lång dag var Lasse trött klockan 17 och vad att få vila en timme. Helt okej tyckte jag som alltid har något på gång.

Middagen var inte så svår att tillaga denna kväll en potissallad och grillade kycklinglår

   

Efter middagen blev det även denna kväll promenad och idag blev det ner till Hornsjön.

Så trevligt med massa träffar av gamla vänner.

Hade kameran med mig och kunde inte låta bli att fota en del på vår promenad.

                                       

Efersom det blev så många så blir det miniatyrer som man kan klicka på .

Hem och satte oss framför TV:n för Wallander.

God natt

 

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards