Alla inlägg den 7 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 7 juli 2017 19:30

 

Vaknade vid 7 tiden och vädret var så där, men var är värmen.

Men vad händer, ännu en natt som inte var riktigt som den skulle somnade jag om efter en liten kisspaus vid 4 tiden.

   

Om detta verkligen stämmer så var det i alla fall bra att jag gick och la mig innan klockan 22 igår kväll, men att jag bara hade varit vaken i några minuter, det vill jag nog inte hålla med om.

Gårdagen steg blev inte heller vad jag ville, men jag nådde i alla fall mitt mål på 10 tusen steg.

Vi jobade en hel del hemma på tomten, med både småstugorna och annat, har fått ihop massor som vi kan slänga på torsdag när återvinningen är öppen.

Lite besviken blev jag idag när jag upptäckte att min pool läckte, har hittat läckan men den sitter nästan under poolen så det blir inte lätt att laga.

  

Hade ju hoppats at den i alla fall skulle var bra till våra barnbarn när de kommer om ett par veckor.

Passade även på att stå ute och göra paket som ska iväg om någon vecka till de som vinner mina bud på Tradera.

När klockan var 16 så ville Lasse ta sig en tupplur en timme och då passade jag på att förbereda middagen.

Idag skulle jag grilla fläskkotletter som vi köpt på Ica och de var superfina.

   

Klart att jag fick sällskap vid grillen av en sugen liten kille.

När Lasse vaknade så bjöd jag honom på ett glas vin innan middagen var färdig.

   

Fläskotletter med potatis och bea och sedan jordgubbar med vispgrädde fick det bli denna kväll.

Sen en tur till brevlådan för att se om vi hade fått någon post, men inte i dag heller, vi får väl hoppas att det inte har varit någon, eller så ligger de hos någon annan på Hallunda gårdsväg,

Hem och så satte vi oss och spelade ett parti kort, som jag vann även denna kväll

  

Något gott till vinet som var kvar måste man ju ha, tyvärr så är dessa ostbågar alldeles för goda, så att låta bli att inte äta hela påsen är svårt.

Har tyvärr gott alldeles för lite denna dag så egentligen skulle jag behöva ta mig en promenad, men orken finns inte.

Nej nu stänger jag datorn för denna kväll och i morgon hoppas jag på en fin dag för då är det marknad i Böda.

Nu säger jag bara

God natt

Ia

 

 

 

 



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards