Alla inlägg den 9 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 9 juli 2017 20:37

I morse när jag vaknade så sken solen

  


Kanske ingen direkt värme men de lovade mer under dagen.

       

Natten blev lång eftersom jag la mig så tidigt för att lyssna på radion. Stegen igår var ju inte riktigt vad jag kunde vara nöjd med

Började vår frukost och idag ville Lasse ha mackor, han gillade brödet som vi hade fått av grannen igår.

 

Detta mörka bröd med ägg och kaviar var så gott, sa Lasse.


Kan väl säga att dagen började med dunder och brak, Lasse hade dammsugit och satt sladden i kontakten vid arbetsbänken, den satt i när vi var klara med vår frukost och jag skulle ställa mig upp för att ta ut frukostdisken. Både Qling Yra och Olga fick spelet och skulle före mig ut i köket för att få något och det resulterade i att de trasslade in sig i sladden och den drog i sin tur ner tre glas från arbetsbänken som föll i golvet. Ja alla vet ju hur mycket glas det kan bli när något går sönder och nu skulle jag även få bort hundarna därifrån för att slippa skärskador på deras tassar.

Fyllde en matskål med hundmat och gick ut och slängde i gräset för att få ut alla och allt gick bra.

Lasse började ute och jag fyllde diskmaskinen med alla disk som jag hade sparat för att jag ville kolla maskinen. Sen fick jag en massa ideer i huvudet, började plocka, damma och skura lite överallt.

 

Här kommer Pippi Långstrump (ja ibland känner jag mig som henne) har hur mycket styrka som helst. Lasse byggde en bänk till mig förra året för att jag skulle ha till hundarna och den hade han ställt in i lilla husets duschrum, men där ville jag ha snyggt nu så jag kämpade in den i alla små trånga utrymmen, men in kom den i alla fall i vårt hus

 

Nu får den stå i vårt duschrum, kanske blir det lite trångt att duscha, men allt går.

Nu tyckte Lasse att vi hade varit så duktiga och borde nog sätta tändern i något.

Det fanns två skivor kvar av det goda brödet så det fick bli varsin god macka med rostbiff.

   

 

Lasse hölla på och plockade i ett av småhusen för jag hade klagat på att det fanns så mycket skräp som borde kastas. Han frågade om vi skulle kasta den gamla poolen, jag sa att släng skiten, men nu visade det sig att bara plåten till denna vägde ca 70 kg och Lasse klarade inte att flytta denna. Han knöt band runt den och försökte på alla vis att dra den, men han kom ca 5 meter sen var det stopp.

 

Men när Lasse tog sin sovstund så tog jag fram mina krafter och fick upp den för en liten backe, ut genom grinden och fram till bilen

 

Visst fick jag ta i, men upp skulle den och snart låg den på plats. Ja nu ska den upp på flaket också, men det ska vi nog kunna klara tillsammans.

Någon som blev väldigt överraskad när han vaknade var Lasse.

Varm som sjutton var det och vi fortsatte med hundarnas pool

      Nu är den fylld, men min egen är det inte mycket vatten kvar i, men så får det vara nu tills vi lagat läckan.  En liten drink i solen blev det efter arbetet.

Snart var det dax för att få lite mat i magen igen och nu ville jag grilla varsin hamburgare.

       Vi varm omgivna av hundarna som alla var utslagna , ja inte Yra och Olga som hade dragkamp och ingen ville ge sig.

Sen blev det en promenad i det fina kvällsvädret.

     Sen var det bara att gå in och sätta oss framför TV:n

I morgon är det en ny dag och då har vi Lasses läkarbesök för första gången här på ön.

Ia

   

   




Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards