Alla inlägg den 10 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 10 juli 2017 08:41

  

Man får glädjas åt de soltimmar man får denna sommar.

Inatt har jag sovit lite oroligt och det blev inte många timmars sömn, men mina tankar fanns hos mamma och pappa.  .


Pappa hade sagt till mig att han skulle bli opererad den 10:e och jag vet ju att han alltid får åka in dagen innan för provtagningar mm.  Pratade med honom på förmiddagen och han sa "i morgon åker vi hem till Slagsta och kollar postlådan och lite annat", men du ska väl in i kväll på sjukhuset i kväll, sa jag. Nej imorgon klockan 16, ska jag vara inne svarade pappa.

Klockan halv 10 i går kväll ringde pappa mig och berättade att de hade precis ringt från HS och sagt att du skulle vara här idag kl. 16,00, men kan du komma nu så är det okej.  Det blev snabba ryck för pappa att ordna med färdtjänsten och hinna vara där för klockan 23,00. Mamma sa att "jag klarar mig själv".  Men klart att mina tankar fanns där hos dem hela natten. Tyckte synd om mamma som bara blev lämnad så där helt plötsligt, när hon var inställd på dagen efter.

    


Gårdagens steg blev inte så många, men desto mer jobbade jag med kroppen.

 

Men nu är dagen igång och även vi har lite att tänka på idag. Lasse ska på provtagning inne i Löttorp klockan 10.30 och sen måste vi handla hundmat på Lantmännen.

 Passade även på att handla lite. Alltid bra att kolla vad veckans vara är och ta vara på de lite billigare priserna.

På vägen hem pratade jag med en gammal granne i Slagsta, de var på Öland och klart att vi då måste träffas. Vi kom överens om att de skulle komma på fika vid 14 tiden.

Så roligt att återse Ann och Lasse efter nästan 20 år.

           

Jag hade som vanligt hembakade bullar och sen slängde jag ihop lite hallongrottor precis innan de kom. De hade med sig både jordgubbar och grädde. Så vad passade inte bättre än att jag och Ann tog varsit glas vin till gubbarna.

     


Alla hundarna var med som vanligt och en del av dem var som busiga barn, mest Yra som två gånger tog sig friheten att kliva upp på bordet. Nu tror jag inte det gjorde så mycket för Ann blev väldigt förtjust i just vår lilla Yra.

Vi hade 4 härliga timmar tillsammans och solen sken enda tills de skulle åka hem strax före 18.00

Sen kom solen tillbaka till vår middag som även denna kväll blev vid grillen

     

Hade köpt mycket fin fläskkarre på Ica och detta fick det bli denna kväll.

Pappa kom hem från sjukhuset vid 18.30 tiden på kvällen och det kändes skönt för mig att veta att allt hade gått bra och att mamma kunde få ha honom hemma.

Kvällen fick avslutas med film.

I natt har det utlyst en klass 1 varning för Öland gällande regn, så vi får väl se vad som händer.

Men nu säger jag god natt efter en rolig dag.

Ia

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards