Alla inlägg den 11 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 11 juli 2017 10:55

Idag har vi hunnit vara här i 2 veckor, fattar inte vad dessa 14 dagar har tagit vägen. Men lite har vi väl hunnit med.

  

Idag var väl detta väder väntat, jag värre än så hade de lovat, men regnet som kom var inte mer än ett normalt sommarregn denna natt.

Vissheten om att pappa hade fått åka hem redan samma dag (kanske inte helt rätt) gjorde att jag kunde koppla av och sov gott denna natt

   

    

Var inte alls förvånad när jag såg att jag hade sovit 4 timmar och även hade hunnit röra mig en del fast vi satt stilla i fyra timmar och hade det trevligt tillsammans med våra besökare.

Tyvärr hade inte Lasse sovit lika bra på grund av värk i hela kroppen. 

Han hade inte ens tagit av sig sina kläder utan låg ovanpå sin säng i sina fritidsbyxor och tröja.

Efter frukosten så tog jag med mig Yra på en promenad till brevlådan för att hämta Ölandsbladet.

Vädret blev bara bättre och bättre under dagen 

 

Vi tog en tur upp tillBöda  för  en fika. Det fanns semlor men denna dag avstod Lasse och tog ett vaniljfyllt winderbröd i stället.  Själv mådde jag illa av den tryckande värmen och det fick räcka med en kopp kaffe (som inte ens var gott)

Sen blev det Löttorp och idag kände jag för falukorv.

Hem och vi satte oss till ro med en liten campari innan det var dax för Lasses sovstund.

Själv ställde jag mig i köket och bakade två limpor

    

De fick bli med chiafrön .  När Lasse vaknade så var det dax att bjuda honom på en varm limpmacka.

Jag hade ju sagt att idag skulle jag steka falukorv och stekt potatis, men kände mig fortfarande inte pigg på mat. Men Lasse hade inget emot att laga maten.

 

Kändes riktigt lyxigt att få sätta mig vid dukat bord och gott var det också.

Efter maten skulle vi ta en promenad till brevlådan men tog först en titt ner till Mona för att hälsa och där blev vi sittande så det blev ingen brevhämtning denna dag.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards