Alla inlägg den 15 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 15 juli 2017 19:59

Vaknade redan klockan 03.00 av en jävulsk huvudvärk som strålade ner i min nacke.

Först var ju min tanke "men inte drack jag så mycket att jag kan ha ont av detta", men sen började jag tänka på hur mycket jag har stått och packat de senaste dagarna och det är sånt som sätter sina spår, det vet jag ju,

Försökte i alla fall att bita ihop och fortsätta att sova, men detta resulterade i att jag varje halv och heltimme hörde klockan slag.

 

Det var i alla fall en helt underbar morgon att vakna upp till.

Men den lilla musen som satt i fällan även denna morgon kunde jag jag ha varit utan

 

Så himla liten var den inte heller, men nu får vi hoppas att det ska vara slut och att vi slipper finna någon mer i morgon.

Hade några paket som även idag skulle skickas och så hade jag själv paket att hämta från Löttorpshallen, så vi åkte iväg rätt tidigt för att få allt detta gjort. 

Smidig och bra gick det och när vi kom hem så började jag packa upp mitt paket,, men det stämde ju inte alls. det var ju vara hälften av det vi hade beställt.  Började fundera på mailet jag fick igår, fick två stycken lika dana (trodde jag) och naturligtvis hade jag redan raderat dessa.'

Började i alla fall att leta i mobilen under raderade poster och hittade mitt andra paket, bara att återigen sätta oss i bilen för en ny tur till Löttorp och resterande saker.

Huvudet och nacken värkte fortfarande och efter att ha plockat upp allt och ställt det till rätta så satte jag mig i en solstol och bara pustade ut.

  

Varmt som sjutton var det på tomten och jag längtade så mycket efter min pool, men att sätta mig i skuggan ville jag inte i alla fall. så jag stod ut med värmen och vilan i solstolen

Fick ett ryck på eftermiddagen och tog i alla fall hand om Yra, Qlings och Olgas tovor.

Vi hade när vi var till Kalmar handlat jättefina entrecoter, så detta fick bli vår middag denna dag.

   

Ett helt underbart kött var det och eftersom det jag jag som stod vid grillen så gick jag min så där lagom blodig.

Sen blev det ett parti kort innan en liten snabb promenad med några hundar.

Men nu är klockan stax efter 20 och både ordken och luften har tagit slut för mig.

Så nu lägger jag ner min bloggg för denna dag.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards