Direktlänk till inlägg 28 juli 2017

Fredag och en tur till Kalmar

Av Ia Hornesjö - 28 juli 2017 09:16

Så var det fredag igen och idag kändes vädret nästan lite isande kallt med bara sin 15 grader.

   Men de lovar att det ska bli varmt, ja kanske ca 25 grader denna dag.  Men det får vi se.

  Sömnen visade sig vara ungefär som jag trodde.

 

Vaknade vid halv 3 av att klockan slog sitt halv slag och kände mig jättesugen på jordgubbar, nästan så att jag hade lust att väcka Lasse och fråga om han ville ha.  

När jag satt här och skrev bloggen så stod Kicki utanför och ville säga hej och berätta lite om vad som hade hänt med deras hundar efter att de fått fästingtabletter. 

Både cockern och springern hade blivit jättedåliga och tappat balansen i bakdelen.

Men nu var de i alla fall helt återställda.

Otäckt hade det varit i alla fall och det gör att jag fortfarande inte kommer att ge mina hundar dessa tabletter utan vi fortsätter med vårt Frontline som har varit toppen i alla år.

När allt kändes klart med hundar så började vi vår resa mot Kalmar.

Vädret var toppen och idag tog det bara 20 minuter till Borgholm.

Även den fortsatta resan till Kalmar gick hur smidigt som helst.

 

Började med att besöka Media Markt, hade sett en TV som skulle passa oss som de hade på sin rea, men den fanns tyvärr inte kvar, men det fanns så många andra. Det som var viktigast var att den inte fick vara mindre än 50 tum och det hittade vi.

Sen en tur in på Rusta och sist in på Citygross för att handla sånt man inte kan göra i Löttorp.

Resan hem började bra och visst var det mer bilar nu än det varit på nervägen, men det flöt på ända fram till ca 200 meter innan infarten till Borgholms slott, där var det tvärstopp.   Det brukar alltid vara snigelfart mellan Borgholm och Köpingsvik, så det var det vi trodde först, men efter en snigelfart fram ca 100 meter så blev det tvärstopp   . Köerna byggdes på bakom oss och där stod vi med vår mat i kylväskan och bara hoppades att vi snart skulle komma igång. Klockan var nu strax efter    13,20  och då fick vi äntligen hära på radion att det var en olycka bara några 100 meter framför oss och att vägen skulle vara helt avstängd i båda riktningarna fram till ca   Det var i alla fall ett gott tecken att veta ungefär hur länge vi skulle få sitta här.

Vi kom igång och för oss gick det fort att komma igång, värre var det nog för alla andra som satt bakom.

Nu gick det smärtfritt även genom Köpingsvik och var äntligen på väg hemåt. Kände att nu måste vi skynd oss hem till hundarna.

Tog en snabb sväng in i Löttorp för jag var tvungen att handla lite fil och grädde och sedan en lika snabb tur in på systemet för lite vin.

Så var vi äntligen hemma och kunde plocka ur bilen och få in varorna i kyl/frys.

Sen satte vi igång med att plocka upp vår nya TV.

Började trassla lite med intställninen via boxen, den ville inte hitta Viasatt utan sökte bara hela tiden andra leverantörer.  Men helt plötsligt så fick jag igång den.

    

Nu hade vi en TV som passar oss och våra ögon.

 

Hundarna hade varit snäll och väntat på att jag skulle göra iordning deras mat, men nu kändes det som om det var dax.

Innan jag började med middagen så tog vi varsitt glas vin i solen.

Sen ställde jag mig vid grillen efter att ha ordnat sallad och vitlökssmör. Bara satt in varsin liten minibauguett i ugnen.

 

Det blev gott med den grillade lammkotletten.

Efter detta ville jag röra på mig så Lasse och jag tog varsin tjej med oss på en promenad.

Kvällen var helt underbar med sina 28 grader.

 

Var ute någon timme och promenarade och när vi kom hem var klockan strax efter 20,00 och vi satte oss ute med lite jordgubbar.

        Sen satt vi bara ute till klockan var 21,00 då vi gick in för att se på Ett fall för Vera och äntligen kunde jag hålla mig vaken hela kvällen och se på TV.. Tänk vad storleken kan vara betydande ibland.

 

Kollade mina steg innan jag gick och la mig och trodde nog att det hade blivit fler, men jag var nöjd ändå. 

Men nu säger jag god natt efter en dag då vi varit igång hela tiden.

Ia 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards