Alla inlägg den 29 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 29 juli 2017 16:28

Imorse vaknade jag riktigt tidigt, men låg kvar i sängen till klockan var närmare halv sju.

Solen lyste och det var ca 15 grader även denna dag.

 

Ganska okej såg det ut i alla fall när jag läste av min mobil, men som vanligt trodde jag att jag hade varit vaken mycket längre.

Idag var det marknad i Byxelkrok och vi ville som vanligt komma dit tidigt och hoppades på inte allt för mycket folk, men det var massor denna dag.

       

Det var inte lätt att ta sig fram och som alltid är det ju många som träffas och vill stanna och prata och så blir det som i trafiken tvärstopp för de som kommer bakom.

Vädret var precis lagom för en marknadsdag, ca 22 grader varmt och nästan vindstilla.

             klockan hade precis paserat 11 när vi kom och färgan till Oskarshamn hade precis lämna kajen.

Vi stannade ca 1 timme och sen blev det lite att handla som vanligt i Löttorp.

När vi kom hem så blev jag jättesugen på Langos, det var många som satt och åt detta på marknaden. Men jag kände inte för att ställa mig och fritiera utan gjorde i stället varsin riktigt matig våffla med räkor, gräddfil och rödlök och eftersom vi skulle stanna

hemma resten av dagen så fick det även bli ett glas vitt vin till detta.

     Det var precis lika gott som en Langos.

Nu gick luften ur Lasse och han la sig på uteplatsen för att vila någon timme.

Själv plockade jag fram trimbord och trimverktyg och ställde mig och trimmade/klippte Nemo.

 

Skönt tyckte han och njöt i fulla drag på bordet.

När han kändes klar så ville Qling upp och jag tänkte att jag i alla fall kunde ta hans öron, hals och tassar, mer gick det inte att ta för som vanligt hade han både badat och rullat sig i sanden och lite rädd är jag i alla fall om mina verktyg.

Nu försvann solen och det började blåsa ordentligt, så jag kröp ihop intill husväggen och satte mig ner för att koppla av lite.

 Solen kom och gick under ett par timmar och snart var det dags för mig att ställa mig vid grillen.

 

Stod och grillade dessa kycklingklubbor till oss och så skulle jag bara gå in och hämta ett uppläggningsfat och be Lasse göra varsin liten drink.

 

Inte fanns det någon plats till oss när vi kom ut, så vi fick sätta oss vid ett annat bord, för att ta bort hundarna ville vi inte.  Men det dröjde inte så lång tid innan vi hade alla runt det bordet istället.

 

Maten blev i alla fall både klar och god. Grillad kyckling, klyftpotatis, sallad och en tunn bea med extra kryddning .

Att gå en promenad var bara ett måste efter maten och vi tog ikväll bara med oss Qling.

Att se alla kaniner gör honom väldigt ivrig och han visste inte riktigt vad han skulle ta sig till.

          Ja de finns överallt, men är så snabba att han aldrig hinner med att se var de tar vägen.

Kunde inte låta bli att ta lite bilder på vägen både till och från Hornsjön.

                       

Det finns så mycket fint att fotografera så det är svårt att välja.

Kollade på min klocka när vi kom hem och jag hade gått 14.465 steg idag. Det kanske blir några flera innan jag går och lägger mig denna kväll, så jag väntar med uppdatering av detta tills i morgon.

När vi kom hem så gick vi i alla fall direkt in och satte på vår nya TV, alltid finns det väl något spännande att titta på denna kväll.

Lite jordgubbar fanns det kvar sedan gårdagen så de lär väl gå i oss, kanske med lite vin till.

Men nu tänker jag inte skriva mer fast klockan bara är strax efter 8.

I morgon är en ny dag och vi hoppas på bra väder.

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards