Alla inlägg den 30 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 30 juli 2017 08:44

 

Visst var klockan bara 6 men det kändes i alla fall väldigt kallt när jag öppnade dörren för att släppa ut tjejerna.

Låg i alla fall kvar i sängen till klockan var nästan 7 då även killarna fick gå ut.

   

Sömnen kändes rätt okej denna natt och gårdagens steg blev bara lite mer än vad jag sa igår kväll. 

Jag fick för mig att äntligen sätta upp en bård som legat i ca 5 år i mitt datarum. Det blev en del klättrande om till slut hade jag i alla fall klarat av hela rummet

 

Kände mig så nöjd när detta var klart och nu var klockan redan närmare 13 och vi kanske skulle ha något i magen.

Tänkte först göra söta våfflor och bjuda gubben på detta, men jag gillar ju inte stött och räkor, gräddfil och lök hade jag kvar sedan gårdagen, så det fick bli en repris från i går, fast jag ändra det lite

     

Det blev en hel hög med våfflor denna dag och tillbehören fick vi ta som vi ville, men idag blev det även avocado och citron till denna rätt.  Frågade Lasse om vi skulle åka något denna dag, men igen av oss hade något vi måste ha, så det fick bli ett glas vitt till rätten.

Solen var nog mest framme under dagen, men så när vi började komma in på eftermiddagen så var det otroligt varmt och kvavt och solen försvann helt.

     

Även jag och tjejerna slappade en del

Lasse blev så trött efter min lunch som jag serverade och ville ta sig en liten vila på någon timme. Ja det blev nog två skulle jag tro.

 

Någon större inspiration att göra något fanns det inte i denna tryckande hetta.

Andra som hade mer inspiration att kanske få sätta sin båt i vår insjö var några tyskar som inte respekterade skylten om att det var förbjudet att åka ner på vår lilla väg. Så helt plötsligt så kommer det en bil med en stor båt på taket i rätt hög fart och kör förbi oss. Kunde inte annat än skratta när jag tänkte på att de kommer inte så långt innan de kör fast.

 

De kom ner till första stenmuren och sen var det stopp. Stod uppe hos oss och kollade hur de skulle bete sig, de sprang runt bilen och funderade ett tag på hur de skulle kunna vända bilen igen, men som tur är har de i alla fall den stora ängen nedanför oss, så de kom upp i alla fall.

 


Blir en det springande ut med olika hundar hela tiden eftersom både Olga och Yra behagar löpa.

När klockan närmade sig 17 så var jag helt slut och sa "nu måste det komma ett oväder", vet ju hur väderkänslig jag är och snart så började de både mullra lite och  några stänk kom det från himlen, men inte mer.

 Hade redan bestämt middag och den skulle jag göra inne så vädret hade egentligen ingen betydelse.

   

Men ute och äta det ville vi göra, har ju i alla fall tak över huvudet.


 
 
 

Så kom det då, det efterlängtade regnet och denna gång var det med besked.         

Ja nog fick vi så vi teg.  Det blixtrade, mullrade och regnade så att man nästan trodde att taket skulle störta in. Men vi satt där och njöt med att spela lite kort och höra smattret från taket.

Satt sedan ute till klockan var strax efter halv 8, men då blev det så mörkt så jag kände att det var lika bra att gå in. Så någon kvällspromenad blir det inte denna kväll.

Men som alltid efter regn kommer solsken och kvällen blev bara vackrare och vackre med alla sina färger.

   

Tyvärr får jag inte in de rätta färgeran med min kamera.

Kommer inte heller att skriva mer idag utan nu får det vara bra.

I morgon är det ny vecka igen

Ia

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards