Alla inlägg den 31 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 31 juli 2017 20:35

Så var det vardag igen och bara hundgöra på angendan.

Natten kändes bra.

     

Ja ingen större skillnad än vad jag själv trodde.

Stegen igår blev väl inte vad jag önskade och jag nådde inte fram till mina 10,000 steg

     Men nog jobbade jag med kroppen. Det blev många steg upp och ner från en stege som naturligtvis inte visade sig på stegräknaren.

Det var en underbar morgon och solen sken från jag steg upp ur sängen.

 

Veckan  kommande väder ser bra ut och det var ju synd att vädergudarna hittade på något annat förra veckan och fick vårt barnbarn med familj att ställa in sin resa hit.

Idag hade jag i alla fall planerat att ta han om våra hundar, de som ska ställas om ca 14 dagar måste tas hand om varje dag nu, bad och sol gör inte deras pälsar gott, men de är ju ändå hundar och måste få vara sig själva och bada som de vill när solen och värmen finns.

Först på plats denna dag på bordet var Yra

     hon är ju inte den av våra hundar som har den svåraste pälsen, nej tvärt om så rinner det mesta av henne. men naturligtvis får även hon tovor och dessa måste bort innan badet, för att inte bli värre. Men maskinen och effieleringssaxen fick göra sitt denna dag och hon blev så fin vår lilla prinsessa.

Någon som stod och hoppade vid bordet var Qling och han har ju så mycket tovor som ska bort, men klart att han fick komma upp ett litet tag och jag tog lite med trimmaskinen.

Men sen var det Olgas tur och hon såg ut som ett litet troll.

 

Men efter ett par timmar så var även hon tovfri.

Nu var Lasse trött och hungrig efter hans jobb med verandan.

Vad var inte bättre än en lufsa till lunch.

Allt fanns ju i frysen så det var bara att ta fram och stoppa i ugnen.

Sen var frågan, måste vi handla något. Kanske ville jag ha lite svarta oliver till min grekiska sallad som jag tänkte göra till middag.  Ja ja, ibland är det skönt att bara åka hemmifrån ett tag och handla lite.

När vi kom hem så blev det en promenad till brevlådan med killarna.

Sen var det dax för mig att påbörja salladen.

 

Gott som vanligt.

Sen blev det ett parti kort innan klockan var 20,00 och jag hade tänkt att se Lotta på Liseberg.

Men kvällen försvann och det blev inget av detta.

Ia

 


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards