Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 6 augusti 2017 08:58

 

Vaknade vid halv 6 och kände att jag hade sovit rätt bra denna natt.

  

Även min klocka visade att jag för en gångs skull sovit mer än vad jag slumrat och bara det kändes bra fast inte timmarna blev så många.

Tyvärr sitter det fortfarande fast hosta och svettningar, men jag har mycket att göra denna dag så jag får i alla fall försöka hålla mig på fötterna.

Ja att hålla mig på fötterna var inte svårt, jag skulle röka räkor, lägga in räkor i kräftspad och även göra en ostpaj.

Stod mycket vid spisen denna dag, men var tvungen att sätta mig ner lite då och då för att ta igen mig. 

Klockan 15.00 kom i alla fall våra grannar Bernt och Kristina för att äta lite räkor med oss och prata lite om söndagen då de ska vara hundvakt till Nemo och Opus.

 

Vi hade tur med vädret men det var ordenligt blåsigt så man fick ha glasen fulla hela tiden för att de inte skulle flyga iväg.

   

Lite av det som fanns på bordet.

     

Det blev nästan 4 timmar ute i blåsen denna dag och vi hade trevligt och hundarna skötte sig bra.

Visst tiggde de en del och fick även smaka vid bordet.

När de hade gått hem till sina egna hundar så tog jag hand om köket innan jag satte mig ner iH soffan med sprängande huvudvärk.

Har inte rört mig mycket denna dag heller, så några 10 000 steg lär det nog inte hinna bli.

Orkade i alla fall att sitta uppe rätt länge och kolla friidrotten.

Tog 2 alvedon och gick och la mig vid 23-tiden.

God natt

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards