Alla inlägg den 7 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 7 augusti 2017 09:44

Så har det gått 2 veckor igen sedan Lasses besök på vårdcentralen, jisses så fort veckorna bara försvinner.

Vaknade vid 4 tiden i morse och tänkte att jag nog hade sovit rätt bra hitintills, så att ta ett par alvedon hade nog gjort bra denna natt.

 

Men  så fort jag hade stigit ur sängen så satte hostan igång igen och nu märks det tydligt att det är en infektion och inte någon virus jag har.

Kanske skulle be dem titta på mig idag när jag följer med Lasse till vårdcentralen, men det vet jag ju att jag inte kommer att göra utan tänker som vanligt "det går över".

 

Att det inte blev många steg igår visste jag ju redan så jag var rätt så nöjd i alla fall för jag trodde nog att de skulle ha varit färre.

Vädret visade sig i alla fall från sin bästa sida

 

Inte många grader så här vid 7-tiden en de lovar att det kan bli upp mot 24 idag och det passar  mig bra

En tur till Löttorp först till läkarmottagningen och sen till posten för att jag hade 5 paket igen som skulle iväg.

Hem och så satte vi igång med hundarna.

 

Lasse fortsatte med Qling även idag och höll på ca 2,5 timme

Själv ställde jag först Olga i duschen

  

Även här tog det ett par timmar innan jag hade fått bort de flesta tovor.


Handla behövde vi inte för det fanns en hel del rester sen gårdagens träff med grannarna.'

Även nu blev det en hel del vila för mig men lite gott kunde jag i alla fall ordna som lunch

      

Det fanns både rökta, kräfträkor och vanliga kvar och allt detta blandade jag ihop till varsin stor macka och så en starköl till detta smakade bra i värmen.

Lasse jobbade på fram tills han ville ta sin lilla vila. Själv satt jag och halvslumrade i en solstor när jag hörde en bil komma in på tomten. Det var killen som ska installera vår nya varmvattenberedare. Han hade den med sig och den satte han på plats, så i morgon klockan 7 kommer de tillbaka för att dra alla nya ledningar.  Så det gäller att vara pigg på morgonen.

Sen efter detta så fortsatte Lasse och bygga.

När klockan var ca halv 6 så tog vi en promenad ner till postlådan. Återigen hade det kommit post i vår låda i Stockholm fast vi har eftersändning och nu hade pappa skickat hit den till oss.  Så nu var det dax igen för mig att ringa och klaga.  Tjejen jag pratade med ansåg att man kunde bara lägga posten som kommit fel på lådan igen och ge dem en chans till, men hej och hå, eftersändning betyder väl att man inte ska behöva åka till adressen för att kolla om det finns någon.  

Hem och då tog jag fram ostpajen från gårdagen med lite sallad så det fick bli vår middag

     

Lite mysigt är det nu när det börjar skymma på kvällarna och vi kan sitta ute med tända ljus.

Sen blev det lite kortspel fram till 20,30 då vi gick in för att kolla på idrotten.

Klockan är bara 22,00 nu men vi har bestämt oss för att lägga oss redan nu och lyssna på radion istället för att sitta framför TV:n.. 

Passar mig ganska så bra.

Ja som jag tidigare skrivit så blir det en tidig morgon med flera gubbar i huset, så det kanske bara är skönt att sova lite tidigare denna afton.

God natt

Ia

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards