Alla inlägg den 8 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 8 augusti 2017 07:29

Vaknade vid halv 6 eller vaknade är nog inte rätta ordet för jag hade varit halvvaken hela natten, Det var bara de två första timmarna efter att jag lagt mig och först lyssnat på radion som jag sov ordentligt. Sen satte hostan in och nacken värkte, så det var bara att stiga upp och leta fram min tub med Alovera Heat lotion för att få lite värme på nacken.

 

 

Solen sken från en molnfri himmel men det var bara 8 grader denna morgon, men det brukar ju ändra sig under dagen och de lovar närmare 20 - 25 grader men med stackmoln.

Febern håller sig i alla fall borta och då borde det ju inte vara någon större infektion.

 

Sovtiden var nog ungefär vad både jag och Lasse trodde, tyvärr får inte han heller sova när jag hostar.

 

Fick i alla fall till min 10 tusen steg under gårdagen, men jag ska inte ljuga och säga att det var med lätthet jag tvingade mig runt innan maten i går kväll. Var helt slut när vi kom tillbaka.

Steg i alla fall ur sängen för att hinna ta mig min dusch innan Danne (VVS) kom för att påbörja vårt jobb.

Vi hann även sätta oss vid frukostbordet innan vi såg Danne stig in på tomten klockan 07.02, snacka om att vara punktlig.

Nu är klockan 07,35 och Danne är igång med sitt arbete, sen kommer elektrikern och gör sitt.  Hoppas nu att allt ska klaffa för innan helgen måste vi ju ha duschen klar för våra hundar som ska på utställning.

Allt gick toppen en vår nya beredare finns nu på ett lättare ställe när den ska stängas av och på.

  

Ska väl inte säga att det var den snyggaste  och minsta som jag gärna hade velat ha, men nu är ju det viktigaste att vi kan sköta den utan att krypa under huset.

Elektriken kunde inte komma idag så Danne har i alla fall kopplat in den, men inte helt okej, så på torsdag kommer elektrikern och gör det slutgiltiga jobbet.

Nu blev det en tur till Löttorp och marknaden

      Den var som vanligt välbesökt.

Lite handlade jag i alla fall idag. Men sen blev det direkt en tur till Ica och deras apoteksombud för nu kände jag att jag bara måste ha en bra hostmedecin. Fick bli en som det görs mycket reklam om på TV, så nu är det bara att hoppas att denna hjälper mig genom kommande natt.

Hem sedan för att jobba lite på tomten och Lasse fortsatte med sitt lilla projekt.

 

som vanligt hade han sina killar med vid bygget

   

Ska väl inte ljuga och säga att jag jobbade för det gjorde jag inte alls, satt bara mest stilla och hostade. Hade då sällskap av Opus och en liten fjäril.

Alla hundarna var rätt utslagna idag i värmen och inte finns det något vatten i deras pool heller, något som de själva nog tyckte var jobbigt, de var där flera gånger och kollade.

För att få igång dem lite så kastade jag ut deras torrfoder på marken så de kunde få jobba lite.

  Middag i det fina vädret blev det i alla fall utomhus och jag stod vid grillen.

Är så barnsligt förtjust i just kycklingklubbor 

                 

Efter middagen blev det som vanligt vår kvällspromenad som vi tog genom skogen.

   

När vi kom hem så tände vi några ljuslyktor och satte oss och spelade kort fram till klockan var 8 då det var tänkt att jag skulle se på Skansenkväll, men det blev inte mycket av detta, kände att det inte var så mycket mening att sitta uppe och strötitta utan gick i stället och la mig i sängen.

Kände mig i alla fall nöjd med promenaden som blev bra och gav mig några steg

 

Så nu säger jag godnatt.

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards