Alla inlägg den 11 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 11 augusti 2017 08:59

 

Dagen började med fortsatta hostattacker. Inte blev det mycket sömn inatt och jag som trodde att jag var frisk igår.

Hann i alla fall med mina steg och kände mig då riktigt bra.

Solen sken och det var redan 14 grader vid 6-tiden, så att det blir en fin dag det märks.

Idag är det fortsatt hundgöra och alla 5 ska få sig ett ordentligt bad och detta får jag försöka orka med mellan hostattackerna.

   

De första två som hamnade i duschen blev Nemo och Opus

Sen var det meningen att jag skulle hinna med alla de andra 3, men det blev mest bara urbostning oc lite trimnig på dem, för de lovar regn i morgon och då känns det bättre att det blir bad. Vet ju hur skitiga våra hundar kan bli direkt efter ett bad,.

Eftersom vi har vår Opus som inte mår till 100% bra just nu så ville jag åka iväg och kolla efter en veterinär som ska finnas i Löttorp. Hade adressen men som allitid här på Öland så finns inte allt på GPS:en, vi skulle till en adress nummer 4 men hur många vi än slig in så blev de bara nummer 23.

Nu var det ju inte så att vi hade någon tid eller jag har inte ens pratat med denna veterinär. men kände om det skulle bli något akut så är det alltid bra att veta vilka som finns.

Sen en snabb tur till Löttorp för att köpa lite glass.

Hem igen och värmen var tung och det blev inte så mycket gjort. Både jag och Lasse somnade i varsin solstol och när vi vaknade var klockan redan 17,00 men ingen av hundarna hade påkallat att det var matdax- Men nu fixade Lasse detta, själv kände jag mig inte alls redo för att vakna upp, frös gjorde jag fast det var 25 grader ute. ..Lasse ställde upp sin hängmatta på den halvfärdiga uteplatsen han jobbar med för att prova om den fick plats.

       

Naturligtvis blev han inte ensam.

Själv tog jag en titt på min lilla planering och till min glädje så såg jag att rosen äntligen hade börjat visa sig

   

När klockan närmande sig halv 8 så var det dax att ställa mig vid grillen.

 

I kväll fick det bli en entecoat med lite tillbehör.

Sen blev det som vanligt en kvällspromenad och även denna kväll utan hundar.

Nu är det Ett fall för Vera och jag ska kolla och detta.

Så nu säger jag godnatt

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards