Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 17 augusti 2017 08:47

Så var det torsdag igen och dags för att styra kosan mot Böda och återvinningscentralen. Att byta fönster innebär även en massa skräp och nu är det viktigt att få bort detta direkt, annars så lätt att man bara sparar och tror att det ska komma till användning,

 

Vädret var underbart och natten hade varit bra och även stegen var många igår.

Hade varit ute igår på tomten och letat lite björnbär som jag hade hoppats kunna göra en paj på, men det blev inte så många, utan de var lagom till Lasses morgonmål

 

Själv kör jag vidare med mitt mörka Vedbyskogsbröd och ägg.

Även denna dag var fin och Lasse ville fortsätta med att bräda in fönsterna.

Själv tog jag tag i lillstugan och gjorde en del förändringar, sånt som jag hade hoppats skulle ha blivit för länge sedan, men det är massor kvar att göra.  Tog även ut alla sängkläder och annat och tvättade, diskade allt som hör den lilla stugan till.

Lite godsaker hittade jag inne i duschrummet 

 

Tre stycken rätt stora spindlar fick lite panik när jag började städa, men de fick ingen chans att rädda sig, var för stora för att jag skulle ta dem ut i friheten.

Fortsatte sedan flera timmar fram till att även Lasse ville ta en paus. Vi åkte upp en sista gång till Valles (de stänger på lördag) och handlade lite.

Jag var för en gångs skulle hungrig, eller kanske mer sugen på hamburgare och pommes.

Så vi åkte upp till Böda och tog oss varsin meny.

     

Det var fortfarande rätt mycket folk kvar på campingen, men kanske mest tyskar med barn.

   

Det var jättegott med detta, men varken jag eller Lasse klarade av att äta upp allt, så det var ju bara att stoppa i kartonngen och ta med hem till hundarna.

Lasse fortsatte ett tag till med fönserna, men när klockan var 16 så ville han vila lite, han hade nog hunnit med nästan en timme innan elektrikerna kom för att istallera ett nytt element hos oss i tvättrummet.

Sen började jag lite smått med att tillaga vår middag. Hade redan innan vi åkte upp och åt hamuburgare bestämt att det bara skulle bli en bakad potatis med något.

    Det fick blir kyclingröra.  Så himla gott tycker jag att det är med curry, men det  äter inte Lasse.

Ikväll hoppade vi vinet och det blev bara vatten till maten.

Började sedan att lasta släpkärran med en massa skräp som ska till återvinningen i morgon.

Sen blev det som vanligt en liten kvällspromenad ner till brevlådan.

     

Det blev Olga och Yra som fick följa med och båda gillar att göra ett jobb och det blir att bära hem lite reklam.

Väl hemma igen fortsatte vi med att lasta skräp på vagnen.

Höll pa till klockan var nästan halv 9, men jag ville inte gå in, så vi spelade lite kort till klockan 21,00 då jag ville se en film på 6:an.

När den var slut var jag tvungen att kolla på min klockan hur många steg jag hade gått denna dag.


Trodde nog att det skulle ha varit fler, men klart timmarna i stugan blev ju ingar längre sträckor.

Filmen var slut sent och nu är det bara att säga godnatt

Ia 



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards