Alla inlägg den 20 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 20 augusti 2017 20:30

 

Att vakna upp till en stor sol gör alltid dagen lite bättre.

Tyckte att jag hade sovit rätt bra denna natt med undantag av ett par gånger då jag var tvungen att gå ur sängen för att flytta på Qling

 

Ja 13 minuter hade jag tydligen tagit på mig att ta bort denna lilla odåga ur sängen, men han återkom direkt så fort han trodde att jag sov.

 

Stegen var inte mycket att hurra för, men så blev det ju ingen promenad heller.

Lasse satte igång direkt vid 9 tiden med fönster.

 

Ja som jag tidigare har sagt, att bygga nytt är lätt men att bygga om är jobbigt.

Själv var jag inne och ändrade lite i köket.

Sen tog jag mig en tur runt tomten för att kolla om det hade mognat några mer björnbär

   

Mycket bär finns det, men det går väldigt långsamt med mognaden detta år.

När klockan var 12 så la Lasse av och sa att nu kunde vi ta oss en tur upp till Böda och spela lite äventyrsgolf på deras nya bana.  Det var så lungt och skönt där uppe denna dag, bara ett par till som spelade golf och banorna var helt perfekta och det bästa var att jag vann. Vi avslutade denna med en glass.

Åkte sedan till Ica för jag var jättesugen på något fläsk att grilla denna kväll. Det fick bli fläskfilé fast jag egentligen inte tycker att det är det bästa köttet.  Men gjorde varsit spett, det blev nästan 300 gram kött på varje spett, så det skulle nog inte alls gå åt denna dag.

Vädret var så härligt när vi kom hem igen och Lasse ville fortsätta ett tag till med fönstret. Själv satte jag mig bara ner och tog det lilla lugna. Men att bara sitta still är inte lätt så jag tog en egen promenad i stället.

Vi bestämde att vi inte skulle äta förrän vid halv 7 denna kväll. Gick in vid halv sex för att skala några potatisar och förbereda en potatisgratäng.

Vädret var fortfarande helt underbart, men jag märkte hur det mörknade mer och mer när jag stod där i köket och så kommer Lasse in och säger att det blir nog oväder när som helst.

 

Ja det är helt otroligt hur fort det kan vända.  Hade tagit en bild på himlen precis innan jag gick in och nu när Lasse ropade så tog jag mobilen med mig och tog precis samma bild med ca 2 sekunders mellanrum.

Sen satte det igång att börja blåsa, allt flög omkring på tomte.

Men har jag bestämt mig för att grilla då får det bli så.

 

Nu stod jag där helt alena under grilltaket och grillade fläskfilespett och annanas.

Termometern som hade visat sig på dryga 20 grader sjönk nu fort ner till 15 och med blåsten så bestämde vi oss för att sitta inne och äta.

Att vi skulle äta upp all denna mat hade jag aldrig trott, men den var så god och rubbet gick åt.

Men när man har ätit så här mycket så måste det bli en liten promenad i alla fall och den fick bli bara ner till Mona. Hennes tomt ligger så ödsligt och det är bra att titta till den då och då.

Nu hade både blåst och regn upphört och solen visade sig igen.

Men det går fort med skymningen och det började redan mörkna lite på vår hemväg

Men solen hade inte riktigt gott ner och jag trodde jag skulle hinna få en bild på denna, men jisses så fort den försvann bakom träden.

Nu var det bara att gå in och stoppa disken i maskinen och sedan slå mig ner i soffan.

Klockan har inte hunnit bli riktigt 21.00 ännu men jag stänger min dator och blogg för denna kväll.

I morgon är det ny vecka igen.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards