Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 21 augusti 2017 08:42

 

I morse kändes det när man öppnade ytterdörren att det inte var så många grader. Men det var hög och skön luft.

Kan väl inte direkt skryta med att jag sovit gott, men somnade framför TV:n gjorde jag lätt.

   

Var i alla fall härligt att se att jag igår gick lite mer än vad jag har gjort de senaste dagarna.

Tyvärr så vaknade jag med en jädrans värk i hela kroppen och mina armar och ben kändes som bly.  Hade egentligen beslutat att vi skulle ta en heldag i Kalmar och bara gå runt och kolla lite, men det satte mina leder stopp för denna dag.

Redan vid 9 tiden så hade det klara fina vädret bytts ut mot en molningare och nu var hela himlen helt grå.

 

Men som alltid här på Öland så går det snabbt mellan sol och storm och snart så var det nästan högsommar igen.

Jag satt ner och bara lyssnade till Lasses hammarslag och tyckte egentligen att det var väldigt skönt om lite väl varmt. Alla hundarna låg utslagsna och jag tänkte att nu smyger jag upp och tar en liten egen promenad. Men smyga är inte lätt och Yra var direkt på benen. Brydde mig inte om att ta med mig något koppel utan sa bara, okej följ med på en liten promenad

             

Hon lommade runt i sin egen takt och det är så skönt nu när man vet att det inte kan dyka upp några bilar på vägen.

På vägen hem såg jag att grannarna höll på med att lyfta på ett jättetungt skåp på sin släpkärra, så jag skyndade mig hem och sa till Lasse att de säkert behövde hjälp.

Något som de blev glada för.

Sen hem och jag kände för att vi kanske måste han något i magen, klockan hade hunnit bli närmare halv 2, så jag gräddade några våfflor

     

Våfflor med glass och sylt och så saft till detta passade bra i värmen.

Sen blev det en snabb tur till Löttorp, mest för att vi skulle köpa hundmat.

När vi kom hem så fortsatte Lasse med sitt jobb och jag slappade fram tills hundarna skulle få sin mat.

Grannen kom ner med varin drink (på burk) eftersom Lasse hade tackat nej till en öl efter att ha hjälpt dem med skåpet.

Jag och Kristina blev stående vid staket en lång stun och snart ropade Bernt på henne och frågade om hon inte var torr i strupen, ha ha, han var nog sugen själv på ett glas vin.

Blev lite sugen själv så jag gick in och gjorde ett glas var till Lasse och mig.

Men nu var klockan 17,00 och Lasse hade jobbar i stort sett hela dagen så han bad mig om att få vila fram tills mitt Glamour var slut.

    

Vädret var fortfarande hur fint som helst och det var 23 grader på vår uteplats, så egentligen hade jag ingen större lust att gå in och kolla på Glamour.

 Men bara ett måste innan jag började med middagen. som idag fick bli kroppkakor.

 

Det var de sista som gick nu från det stora kroppkakskoket, men det blir inga fler här ner. Kanske det blir att vi äter ölöndska på Morells innan hemresan i september.

Men har man ätit så här mycket (jag åt bara 2 och Lasse åt 3) så måste vi ut och röra lite på kroppen för att få den i balans igen.

Det blev utan hundar och bara ner till brevlådan, men den var tom.

Hem och bänkade oss framför TV:n för att se på första avsninttet av "Vad blir det för middag"

Sen blev det GW:s mord innan jag gick och la mig.

Mådde fortfarande lite illa efter dagens mat, att jag aldrig lär mig att jag inte klarar fett.

I natt är i alla fall Qling utvisad i hallen så jag hoppas kunna få sova lite bättre.

God natt

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards