Direktlänk till inlägg 26 augusti 2017

Lördag

Av Ia Hornesjö - 26 augusti 2017 16:04

 

Vaknade strax före 7 denna morgon och kände mig allt annat än utvilad. Tyckte jag hade varit vaken mest hela natten och visst hade jag det, fast jag inte la mig förrän 00,43 och låg och lyssnade på radion fram till klockan var över 1 så var det svårt att få till en riktigt djup sömn.

Men mellan 4 och halv 6 fick jag tydligen till en djupare sömn.

Det där med promenad igår det visste jag ju redan att det hade det inte blivit många steg av och det visade sig även på appen.

 

Bara dryga 6000 steg var inte mycket att hurra för.

Men vädret var bra i dag och jag gillar ju lite svalare mornar 

 

Hade inte hämtat posten igår och idag var det ölandsbladet så jag tog cykeln ner till brevlådan, visst missade jag ju ca 2000 steg på detta, men ibland vill man vara lite lat också.

 

Efter frukosten så satte jag igång med att städa mitt datarum, vet inte varför jag har en benägenhet att strö saker omkring mig.. Hade inte plockat upp ordentligt ur väskorna sedan vi var i Roneby och det mest låg på sängen i datarummet, men nu blev fart på kärringen och fint blev .

Fick även upp två tavelhyllor och några av mina fotobilder.

När jag ändå var i farten så passade jag på att ta en trimning på både Qling , Yra och Olga.

Tänkte vara smart och ta rätt mycket på dem redan idag så det bara behöve bli en fintrimning efter badet på fredag inför utställningen till nästa helg.

Lasse var glassugen så det blev en tur till Löttorp för lite glassinköp.

Hem och jag kände att jag också var sugen på något, hade vitlökssmör kvar sedan gårdagen och lite vitt bröd fanns det i frysen, så lite vitlöksbruchetta till ett glas vin fixade jag till.

 

Lite enkelt i solskenet är ju alltid gott.

Efter detta blev Lasse trött och la sig i solen och somnade.

När klockan var halv 4 så talade Nemo om för mig att nu jäklar är det vår tur att få något i magen.

Bara för mig att lyfta på rumpan och gå in och göra 5 hundar glada.

Dagen fortsatte med arbete för oss båda.

         

En hel del målning blev det för Lasse men även lite vila för oss båda.

 

Även hundarna vilade en hel del.

Innan vi påbörjade vår middag så kände vi bara för att sätta oss ner och njuta av tysnaden och lugnet.


 

Dagen gick som den alltid gör i vår egen takt. Även idag blev det grillning och jag la allt på grillen och bad Lasse ställa fram varsin stol så vi kunde sitta där med en liten fördrink

 

Klart som korvspad var det när jag kom ut. för inte fanns det någon stol till mig, den hade Qling lagt beslag på..  Ja har ju ben att stå på så det fick väl duga.

   

Att stå gick ju lika bra för det var ju i allafall jag som fick springa runt för att både duka och lite annat.

Ikväll bestamde vi oss för att gå ner i vår egen skog ner till "vår" brygga. Så det fick bli en fotorunda denna kväll.

 Tog med mig min stora Nikon som tyvärr har något fel och bilderna blir inte alls som jag vill på  automatik, så jag fick börja med att hitta något att ställa in kamera på 

  

Det fick bli en svart snigel jag hittade på tomten.

Så fick vår vandring börja, men redan nere på vår stora äng var jag tvungen att vända mig om och ta bilder på vår stuga.

           


Den syns inte så mycket mellan buskarna på vår tomt, men själv tycker jag att den ligger så fint som sista bebyggelse innan skogen och insjön.

           

Mycket urgallring har det blivit under de senaste åren och nu ser man fort sjön när man börjar sin vandring.

Tyvärr var bryggan helt söndertrasad och det gick inte att gå ut på den, men lite bilder från strandkanten kunde jag i alla fall fånga

       

Ja nog bor vi vackert.

      

På hemvägen tog vi en annan stig, men den avslutades tvärt bland en massa ormbunkar så det var bara att vända igen.

När vi steg in genom grinden så kände vi båda att detta är paradiset och tystnaden går inte att beskriva, men vi satte oss ner och bara njöt av lugnet. .


Ja så är det att ha glädjen att få bo i skogen.

Längtar inte ett dugg efter storstan och allt jäkt, så nu gäller de att ta tillvara de sista veckorna på torpet denna sommar.

Det fick bli Morden i Midsommer som avslutade denna härliga lördag.

God natt

Ia
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards